روسیه آمریکا را به کارشکنی در امور سازمان ملل متهم کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در بیانیه دستگاه دیپلماسی روسیه با اشاره به اینکه حدود 50 کشور از جمله آمریکا با پرداخت نکردن کمک های مالی خود اکنون به سازمان ملل بدهکار هستند، آمده است: آمریکا بزرگترین کشوری است که از پرداخت کمک های مالی خود به سازمان ملل کوتاهی کرده است و بدهی این کشور اکنون به یک میلیارد دلار رسیده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تلاش‌های واشنگتن برای خدشه دار کردن سازمان ملل کاملا آشکار است چرا که واشنگتن در کنار ندادن بودجه به این سازمان بین المللی، سیاست مغرضانه ندادن ویزای آمریکا برای اعضای هیات‌های دیپلماتیک دیگر کشورها را هم دنبال می‌کند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود یادآور شده است که مسکو همواره در زمره کشورهایی بوده که کمک های مالی خود را به موقع به سازمان ملل متحد ارایه کرده است.

گفتنی است، سازمان ملل در حالی بدترین روزهای یک دهه گذشته خود را تجربه می‌کند که جلسات روز جمعه این نهاد بین‌المللی با مشکلات عدیده‌ای از جمله خاموشی پله برقی‌ها و هیترهای گرمایی و بسته شدن مراکز خدمات دیپلمات‌ها قبل از ساعت 17 برای کاهش هزینه‌ها همراه بود.

کاترین پلارد یکی از مقامات ارشد دپارتمان مدیریت سازمان ملل با تایید مشکلات مالی سازمان متبوع خود گفته است که اولویت اول سازمان ملل پرداخت حقوق 37 هزار کارمند این نهاد برای ماه آینده است.

پیش از این آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای به کارکنان اعلام کرد که با توجه به کاهش بودجه، سازمان ملل مجبور است تعداد پروازهای خود را کاهش دهد و محدودیت استخدام برای ترجمه گزارشات اعمال کند و حتی مجبور به خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی است.  

گوترش متذکر شد، ممکن است تا پایان اکتبر (مهر-  آبان) نقدینگی سازمان ملل متحد خاتمه یابد و لازم است تا تدابیر موقتی برای تضمین پرداخت حقوق و حق‌الزحمه‌ها در نظر گرفته شود.

به گفته گوترش، در حال حاضر سازمان ملل با کسری بودجه 230 میلیون دلاری روبرو است.

دبیرکل سازمان ملل درباره علت کمبود بودجه گفت که کشورهای عضو فقط 70 درصد از کل مبلغ مورد نیاز برای تامین بودجه سازمان را در سال 2019 پرداخت کرده‌اند.

آمریکا بخش قابل توجهی از کمک‌های خود به سازمان ملل را قطع کرده است.

واشنگتن در فروردین 1396 اقدام به قطع کمک‌های مالی خود به سازمان ملل در بخش مربوط به «صندوق جمعیت» کرد و در خردادماه سال گذشته نیز ترامپ بودجه متعهد شده به دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل به ارزش دو میلیون دلار را قطع کرد.

همچنین در شهریورماه سال گذشته وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور کمک‌های خود به آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را قطع می‌کند.

گفته می‌شود که آمریکا سه میلیارد دلار به سازمان ملل متحد بدهکار است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان