توانگری مالی بیمه آسیا افزایش یافت

به گزارش اقتصادآنلاین، توانگری مالی در واقع میزان توان مالی شرکت در انجام تعهدات مالی است و این که چند درصد آن را توانسته تامین نماید، هرچه این توان مالی بیشتر باشد، شرکت در جایگاه بهتری قرار خواهد گرفت و مردم می توانند اعتماد بیشتری به شرکت کنند، زیرا براساس توانگری مالی که آن شرکت بیمه دارد،مردم می توانند به قدرت پرداخت و تامین مطالبات خود پی ببرند.

بنابراین نسبت توانگری شرکت های بیمه از یک سو باعث کاهش ریسک بیمه گذاران و ازسوی دیگر، شرکت های بیمه را برای بهبود توانگری و کفایت سرمایه و همچنین نفوذ در بازار بیمه و جلب رضایت مردم، تشویق می کند.

توانگری مالی شرکت های بیمه ای در ایران دارای 5 سطح است که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و اعلام می شود. شرکت هایی که در سطح یک قرار دارند از نظر توانگری مالی عالی و قابل قبول هستند، هم چنین پرداخت و تامین مطالبات مردم در آن ها صد در صد انجام می شود و هر چه این سطح کاهش و به سمت سطح پنج برود، توانگری آن شرکت بیمه ضعیف تر است.

با این تفاسیر باید به بیمه ای اشاره کرد که در سطح یک توانگری مالی در سال 1398 قرار دارد.

بیمه آسیا یکی از قدیمی ترین شرکت های ارائه کننده خدمات بیمه و بزرگ ترین بیمه خصوصی در کشور می باشد که در سال 1338 تاسیس شده است و از ساالیان دور  در لیست 100 شرکت برتر از دید سازمان مدیریت صنعتی قرار گرفت و برای پنجمین سال متوالی رتبه اول گروه موسسات بیمه ای یکصد شرکت برتر کشور را کسب کرد. این بیمه با بیش از 100 واحد پرداخت خسارت در حال فعالیت می باشد.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه و براساس صورت های مالی سال 1397، سطح یک توانگری مالی سال 1398 بیمه آسیا را مورد تایید قرار داده است.

سطح یک توانگری مالی بیمه آسیا در سال ١٣٩٨ با شاخص 145 درصد در مقایسه با نسبت 107 درصد در سال ١٣٩٧ از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است.

بیمه آسیا با حضوری پر رنگ در جبران خسارات سیل در استان های شمالی و جنوبی کشور و پرداخت خسارت به سیل زدگان در هشتمین روز از وقوع سیل، توانگری مالی خود را در ارائه خدمات بیمه ای در هر لحظه و در هر نقطه از کشور نشان داد.

وقوع سیل در کشور و عملکرد صنعت بیمه در این حادثه بزرگ طبییعی دارای دو تأثیر عمده بود. نخست این که سازمان ها و نهادهای مختلف و مسئولان کشور دریافتند که برای استفاده از پوشش های مناسب بیمه ای باید به شرکت های توانمند مراجعه کنند و دوم این که آگاهی عموم مردم از فعالیت ها و خدمات شرکت های بیمه افزایش یافت، به عبارتی درک جامعه از ضرورت بهره مندی از پوشش های بیمه ای بالا رفت.

بهبود نسبت خسارت با توجه به افزایش خسارت پرداختی از لحاظ تعداد و مبلغ، نشانگر آن است که بیمه آسیا با ریسک سنجی صحیح و فنی، تداوم کنترل و نظارت دقیق، قدمت و تجربه 60 ساله، پشتوانه عظیم نیروهای کارآمد و شبکه فروش توانمند، توانسته است به این آمار دست یابد.

بیمه‌گذاران باید در انتخاب بیمه گر خود علاوه بر سطح توانگری، سطح خدمت رسانی هر شرکت، مانند تعداد شعب، شبکه فروش و گستردگی خدمات در سطح کشور را نیز مورد توجه قرار دهند.

بر این اساس خانواده بزرگ بیمه آسیا در تحقق ارائه طرح های جدید بیمه ای، بهبود فرآیند نظارت ها، افزایش سرمایه،توسعه بازار به ویژه بیمه های زندگی، تقویت شبکه فروش، ارتقای سطح بهره وری منابع انسانی، اصلاح ترکیب پرتفوی و سرمایه گذاری بهینه شاهد افزایش معادل درصدی توانگری مالی خود در سال جاری و تداوم ارائه خدمات شایسته بیمه ای هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان