معاون اول رییس جمهور؛

کشور برای احیا و توسعه راهی جز اتکا به بخش خصوصی ندارد/ سرمایه در گردش واحد‌های صنعتی با کمک بانک مرکزی تامین می‌شود

به گزارش اقتصادآنلاین، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (سه شنبه) اظهار داشت: مدیران توانمند و موفق نعمتی برای کشور هستند که باید قدردان آنها باشیم.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه مهمترین موضوع برای ادامه مسیر قدرتمند اقتصاد و صنعت کشور حفظ روحیه مدیران است، گفت: متاسفانه عده ای در کشور ما فقط به دنبال تخریب روحیه مردم و مدیران هستند و به هر بهانه ای با خواندن آیه یأس بذر ناامیدی را در جامعه می پاشند؛ کسانی که در کارنامه و سوابق فعالیتشان هیچ حرکتی برای پیشرفت کشور دیده نمی شود.
وی ادامه داد: این عده فقط به دنبال چوب گذاشتن لای چرخ دیگران هستند و با نق زدن مداوم در روحیه مدیران خدشه وارد می کنند. وظیفه من این است که در حد توانم از روحیه مدیران صیانت و حمایت کنم.
جهانگیری با بیان اینکه خواست رهبر معظم انقلاب و روسای قوای سه گانه نیز حفظ روحیه مدیران است، گفت: باید کاری کنیم تا مدیران سالم در میدان عمل پای کار بایستند و دغدغه ای نداشته باشند.
جهانگیری افزود: ممکن است گاهی به دلیل تخلف برخی افراد، فضاسازی هایی علیه مدیران کشور انجام شود که ما نباید اجازه دهیم روحیه مدیران خوب کشور متزلزل شود. البته این به معنای برخورد با متخلفین نیست زیرا فردی که تخلفی انجام داده حتما باید پاسخگو باشد.
وی با اشاره به بازدیدهای خود از طرح ها و واحدهای تولیدی در دماوند و فیروزکوه گفت: یکی از این طرح ها که مورد بازدید قرار گرفت مرکز تولید و انجماد اسپرم دام سبک بود که توسط یکی از اساتید بنام دانشگاه تهران راه اندازی شده که کار مهم و بزرگی است و می تواند از طریق اصلاح نژاد در دام سبک کشور، زمینه افزایش تولید را فراهم کند.
جهانگیری همچنین با اشاره به بازدیدهای خود از دو واحد تولیدی شیوا و عالیفرد افزود: حجم سرمایه گذاری بسیار مناسبی در این دو واحد تولیدی انجام شده و در این دو واحد تولیدی توجه مناسبی به کیفیت، قیمت و رقابت وجود دارد.
وی با اشاره به گزارش های ارائه شده مبنی بر اینکه این دو واحد تولیدی در ماه های اول فعالیت خود موفق شده اند محصولاتشان را به استرالیا، چین و کشورهای همسایه صادر کنند، اظهار داشت: این نشان می دهد که تغییر و تحول عمده ای در توانمندی صنعتی کشور بوجود آمده است.
معاون اول رییس جمهور افزود: هر جا که کار دست بخش خصوصی بوده و مولفه تعیین کننده رقابت بوده است، اتفاقات مهمی رخ داده است چرا که مدیران واحدهای تولیدی بخش خصوصی به خوبی می دانند که باید محصولاتی تولید کنند که از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار باشد تا بتواند در بازار رقابت کند.
جهانگیری با اشاره به اینکه تاکنون در بخش خصوصی هیچگونه فعالیتی نداشته ام و با هیچ یک از فعالان این بخش نیز سر و سری ندارم، تصریح کرد: باورم این است که کشور برای احیا و توسعه هیچ راهی جز اتکا به بخش خصوصی ندارد و بخش خصوصی باید به معنای واقعی میدان دار اقتصاد کشور باشد.
وی با تاکید بر اینکه دولت باید از مشکلات بخش صنعت و تولید کشور بکاهد، گفت: نباید به خاطر موضوعاتی نظیر سرمایه در گردش صنعت ما با مشکل مواجه شود.
جهانگیری با بیان اینکه در هماهنگی با بانک مرکزی تلاش شده تا این مشکل مرتفع شود، گفت: امسال علاوه بر اعتبارات که طبق روال عادی به واحدهای تولید داخلی پرداخت می شود قرار شده تا 100 هزار میلیارد تومان نیز با نظر وزرا به واحدهای پیشران در صنعت اختصاص یابد.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه تکمیل زنجیره تولید در رشته های مختلف صنعتی باید با جدیت ادامه یابد، اظهار امیدواری کرد بخش خصوصی بیش از گذشته افزایش تولید داشته باشد.
وی در پایان با بیان خدا قوت به مهندسین، کارشناسان و کارگران سه واحد تولیدی که امروز از آنها بازدید کرد، گفت: باید همه تلاش کنیم تا اقتصاد کشور را روز به روز بهتر از گذشته کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این مراسم با بیان اینکه با همت مدیران کشور از گردنه جنگ ظالمانه اقتصادی و تحریم ها عبور کرده ایم گزارشی از آمار برخی محصولات تولیدی ارائه کرد و گفت: در شش ماه نخست سال جاری دو سوم کالاها در بخش های مختلف نظیر محصولات فلزی و غیرفلزی، لوازم خانگی، صنایع غذایی و پوشاک با افزایش تولید مواجه بوده اند.
وی افزود: 11 درصد این واحدها به لحاظ تعداد و به لحاظ ارزش افزوده در صنایع غذایی فعال هستند و به لحاظ اشتغال نیز سهم صنایع غذایی 14 درصد است که این نشان می‌دهد صنایع غذایی با سرمایه گذاری کم می تواند اشتغالزایی مناسب ایجاد کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان