مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مطرح کرد

مشارکت مردم و بخش خصوصی در طرح‌های ملی صنعت نفت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: استفاده از انواع اوراق و روش‌های نوین تامین مالی به‌منظور جذب سرمایه مردمی برای سرعت‌بخشی به اجرای پروژه‌های نفت و گاز در دستور کار قرار دارد.

مشارکت مردم و بخش خصوصی در طرح‌های ملی صنعت نفت

به گزارش ایسنا، مسعود کرباسیان اظهار کرد: شرکت ملی نفت ایران به عنوان بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی کشور به‌منظور تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای پروژه‌های نفت و گاز همواره تلاش کرده با طراحی و تدوین روش‌های نوین جذب سرمایه نظیر اصلاح قراردادها و جلب مشارکت عمومی از قبیل انتشار اوراق و بهره‌مندی از ظرفیت‌های جذب سرمایه، خلأ ناشی از حضور حامیان مالی و سرمایه‌گذاران خارجی را رفع کند.

وی ادامه داد: برای استفاده از منابع مالی خرد و کلان مردم و بخش خصوصی در بخش بالادست صنعت نفت، باید به‌طور هم‌زمان هم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی استفاده کرد و هم از منابع مالی مردمی بهره گرفت که طرح‌های دولت را از نظر اقتصادی توجیه کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه می‌توان مشارکت مردم و بخش خصوصی در طرح‌های ملی صنعت نفت را با در نظر گرفتن سود مطلوب و معقولانه جذب کرد، اظهار کرد: ذخایر نفتی منابع خدادادی و بر اساس قوانین نظام جمهوری اسلامی متعلق به ملت ایران است؛ از این رو برای تبدیل این منابع به ثروت‌های روزمینی که همه مردم از آن بهره‌مند شوند، می‌توان از مشارکت مردم استفاده کرد.

کرباسیان با اشاره به این‌که استفاده از انواع اوراق به منظور جذب سرمایه مردمی برای سرعت‌بخشی به اجرای پروژه‌های نفتی و گازی در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار می‌گیرد، اظهار کرد: هم اکنون با بانک‌های عامل در حال مذاکره هستیم، ضمن اینکه توان ارائه تضمین‌های لازم را هم در این زمینه داریم.

بنا بر اعلام شرکت ملی نفت ایران، وی با بیان این‌که در چند ماه اخیر حدود 8 هزار میلیارد تومان از طریق بازار سرمایه برای پروژه‌های نفتی تامین مالی شده است، افزود: در این زمینه بورس با امکان اوراق قابل مبادله به کمک ما آمده است و می‌توانیم با استفاده از انواع اوراق مشارکتی، صندوق پروژه، منفعت و سلف نسبت به تامین مالی‌ اقدام کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، بر اساس تصمیم‌های گرفته شده، انتشار اوراق مشارکت متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان