شاید باورتان نشود، اما زمانی بی ام و قصد داشت یک شاسی بلند کانورتیبل براساس بی ام و X2 یا بی ام و X4 بسازد تا با رنجروور ایووک کانورتیبل رقابت کند. اگرچه لندروور همچنان در حال فروش این شاسی بلند کانورتیبل لوکس است، بی ام و نقشههای خود برای ورود به این بازار را رها کرده است.
سال گذشته رالف ماهلر رئیس برنامهریزی و استراتژی محصولات بی ام و اعلام کرد ساختن یک شاسی بلند کانورتیبل قابل توجیه نیست، چون این بازار خیلی کوچک است. یکی دیگر از مشکلات بی ام و در این زمینه مسائل ایمنی خودرو بود.
چیزی که در این تصویر میبینید یک رندر از بی ام و X6 با کیت M و بدون سقف است و به نظر جذاب میآید. البته این نزدیکترین چیزی است که به شاسی بلند کانورتیبل بی ام و خواهیم دید، چون این خودروساز قصد ندارد آن را بسازد.
اگر سفارش ساخت بی ام و X6M کانورتیبل داده میشد، قرار بود از همان موتور 4 لیتری V8 توئین توربوشارژ سدان بی ام و M5 استفاده کند. این موتور در X6M توان 600
اسب بخار و و گشتاور 750 نیوتن متر تولید میکند، و نسخه کامپتیشن آن خروجی 617
اسب بخار دارد. نسخه کامپتیشن طی 3.7 ثانیه از صفر به صد میرسد و سرعت نهایی آن 285 کیلومتر بر ساعت است.