ورود ۵۰۰۰ دوچرخه دنده‌ای به ناوگان حمل و نقل شهری

دوچرخه‌سواران سطح شهر بیمه هستند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محسن پورسید آقایی، در مورد وضعیت توسعه دوچرخه در شهر تهران با اعلام این خبر که تا آخر سال 5000 دستگاه دوچرخه دنده‌ای به ناوگان حمل و نقل پاک شهر اضافه می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر دوچرخه‌های بی‌دود موجود در سطح شهر دنده‌ای نیستند و در مسیرهای سربالایی دچار مشکلاتی می‌شوند اما با آمدن این دوچرخه‌های دنده‌ای مشکل حل می‌شود.

وی با بیان این‌که توسعه مسیرهای دوچرخه در دستور کار قرار دارد در مورد لزوم آموزش دوچرخه‌سواران گفت:‌ در حال حاضر در همه پارک‌های ترافیک، آموزش دوچرخه‌سواری و آموزش علائم به متقاضیان ارائه می‌شود و این در حالی است که استقبال بانوان از آموزش‌های دوچرخه‌سواری بیشتر بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد وضعیت بیمه دوچرخه‌سواران نیز با بیان این‌که دوچرخه‌سوارانی که از دوچرخه‌های اشتراکی شهرداری استفاده می‌کنند بیمه هستند گفت: مبلغی از ودیعه آنها صرف بیمه این افراد می‌شود، اما دقت داشته باشید که شهروندانی که از دوچرخه‌های شخصی استفاده می‌کنند تحت پوشش بیمه نیستند.

پورسید آقایی با بیان این‌که شرکت بیدود از همان ابتدا ملزم شد که نسبت به بیمه دوچرخه‌سواران اقدام کند، ادامه داد: در این هشت ماهی که از فعالیت مجموعه بیدود می‌گذرد تنها یک مورد تصادف داشتیم که خوشبختانه بیمه نیز این فرد را تحت پوشش قرار داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد انتقادات دوچرخه‌سواران از مسیرهای دوچرخه که تبدیل به محل پارک موتورسیکلت‌ها شده است، اظهار کرد: باید یک مطالبه عمومی در این خصوص ایجاد شود هرچند که در حال حاضر با دیده شدن دوچرخه‌سواران در شهر بخشی از مشکلات حل شده، اما می‌بایست پلیس دوچرخه‌سوار که سال گذشته مراسم رونمایی از آن نیز انجام شد، فعال شود تا نسبت به کنترل مسیر دوچرخه و حل مشکلات دوچرخه‌سواران اقدام کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان