دوست‌یابی در بزرگسالی را یاد بگیرید

در زمان کودکی، پیدا کردن دوست مثل حالا کار سخت و پیچیده‌ای نبود. در آن دوران برای پیدا کردن دوست جرأت داشتیم و نمی‌ترسیدیم، اما حالا که بزرگ شده‌ایم و سنمان بالاتر رفته اوضاع کاملاً تغییر کرده است

برترین‌ها: احتمالاً یادتان هست که پیدا کردن دوستان جدید در دوران کودکی و در مدرسه چقدر کار راحتی بود. در اغلب موارد بهترین دوستان شما از همکلاسی‌ها و هم‌محله‌ای‌هایتان بودند و به همین دلیل نیز زمان زیادی را با یکدیگر می‌گذراندید. معمولاً در این‌گونه روابط، والدین بچه‌ها هم با یکدیگر دوست می‌شدند و این فرآیند به شکل بهتری ادامه پیدا می‌کرد.

طبیعتاً در زمان کودکی، پیدا کردن دوست مثل حالا کار سخت و پیچیده‌ای نبود. در آن دوران برای پیدا کردن دوست جرأت داشتیم و نمی‌ترسیدیم، اما حالا که بزرگ شده‌ایم و سنمان بالاتر رفته اوضاع کاملاً تغییر کرده است. گذشته از ترس‌ها و نگرانی‌هایی که در رابطه با پیدا کردن دوستان تازه داریم، به این فکر می‌کنیم که این افراد چقدر از زندگی ما را به خود اختصاص خواهند داد؟ به همین دلیل هم دایره دوستانمان کم‌کم کاهش پیدا خواهد کرد.

چگونه به عنوان یک بزرگسال بتوانیم دوست پیدا کنیم؟

تحقیقات نشان می‌دهد که بعد از 25 سالگی بیشتر روابط دوستانه افراد کاهش پیدا می‌کند، البته برای این مسئله دلایل مختلفی اعم از تغییر شغل، ازدواج، مهاجرت، تولد فرزند و... وجود دارد و تأثیر آن‌ها در روابط دوستانه نیز منطقی است. بااین‌حال نمی‌توان انکار کرد که داشتن دوست در دوران بزرگسالی نیز اهمیت زیادی دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کیفیت روابط با دوستان خیلی بیشتر از سایر روابط می‌تواند بر سلامت افراد تأثیرگذار باشد. در حقیقت افرادی که در محافل اجتماعی بزرگ‌تری رفت‌وآمد دارند، چیزی حدود 50 درصد خطرات بیماری و یا مرگ‌ومیر کمتری را نسبت به سایر افراد تجربه خواهند کرد. اگر روابط دوستانه شما در حال زوال است و نمی‌دانید که باید با آن‌ها چه کنید بهتر است در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ذهنیت درستی داشته باشید

وقتی صحبت از پیدا کردن دوستان جدید در دوران بزرگسالی می‌شود، قبل از هر چیز لازم است که ذهنیت درستی از این موضوع در شما شکل پیدا کند. بسیاری از افراد مدام با خودشان به این فکر می‌کنند که هرگز نمی‌توانند دوستان جدیدی پیدا کنند و یا روابطشان مستحکم نخواهد ماند. بهتر است که به جای این نوع از تفکر سعی کنید که با دنبال کردن نکات مربوط به این موضوع برای رسیدن به دوستی‌هایی پایدار آماده شوید.

بر روی پذیرا بودن تمرکز کنید

چگونه به عنوان یک بزرگسال بتوانیم دوست پیدا کنیم؟

شما نباید روند دوست داشتن خود را محدود کرده و آن را تحت‌الشعاع قرار دهید. به جای اینکه مدام نگران رد شدن توسط افراد مختلف باشید به این فکر کنید که با چه کار‌هایی می‌توانید به فردی جذاب‌تر و با روابط اجتماعی بهتری تبدیل شوید. بهتر است که برای دوستی‌های خود همه‌چیز را محدود و مشخص نکنید، برای مثال بسیاری از افراد برای دوستی و داشتن روابط دوستانه کاملاً سالم با افرادی از جنس مخالف می‌ترسند یا آن را به عنوان یک تابو برای خودشان ممنوع می‌کنند. بهتر است که این شرایط را کمی رها کنید و پذیرای دوستانی سالم و مناسب برای خودتان باشید.

فهرستی از دوستان ایده‌آل خود تهیه کنید

تقریباً همه ما یک یا دو نفر با ویژگی‌های مشخصی را در ذهنمان داریم که برای دوستی گزینه‌های ایده‌آلی به شمار می‌آیند. بهتر است که شما هم یک کاغذ و قلم بردارید و ویژگی‌های دوستان ایده‌آل خود را یادداشت کنید. بعد از این کار به افرادی که در اطرافتان هستند دقت کنید و ببینید که کدام‌یک از آن‌ها به ایده‌آل‌های شما نزدیک‌تر است؟

آن را در برنامه‌های خود بگنجانید

حالا وقت آن می‌رسد که با موضوع روبه‌رو شوید. درست است که همه افراد سرشان شلوغ است و پیدا کردن وقت خالی برای یک قرار کار آسانی نیست، اما شما باید برای یک آشنایی و پیدا کردن دوست خوب وقتی کافی کنار بگذارید. به برنامه‌های روزانه و هفتگی خود نگاهی بیندازید و یک قرار ملاقات با فردی که تصمیم دارید با آن رابطه دوستانه‌ای را آغاز کنید مشخص نمایید.

دعوت‌ها را بپذیرید

درست است که سرتان شلوغ است، اما شما باید برای دوستانتان نیز وقتی کافی اختصاص دهید، به همین دلیل هم وقتی فردی از دوستانتان شما را به یک قرار ملاقات دعوت کرد، آن را سریع رد نکنید! اگر اضطراب اجتماعی دارید و از قرار گرفتن از جمع می‌ترسید، بهتر است که به دنبال راهکار‌هایی برای برطرف کردن این موضوع باشید، نه آنکه با پاک کردن صورت‌مسئله خود را از هر جمع دوستانه‌ای دور نگه دارید. شما باید این فرصت را به خودتان و طرف مقابلتان بدهید که با هم بیشتر آشنا شوید، نه آنکه خیلی زود قید دوستی را بزنید.

تجربه‌های جدیدی به دست آورید

چگونه به عنوان یک بزرگسال بتوانیم دوست پیدا کنیم؟

وقتی به دنبال به دست آوردن روابط دوستانه تازه هستید، احتمالاً باید تجربیات جدیدی را نیز به دست آورید. بهتر است که از تغییر نترسید. با هوشمندی و دقت بالا، حواستان به خودتان باشد و به دل تغییرات بروید. ممکن است دوست شما از شما بخواهد که با هم به کلاس‌های هنری و یا ورزشی بروید، پس نترسید و به او ملحق شوید. قطعاً تجربیات جدید در ایجاد روابطی دوستانه تأثیر بسیار زیادی خواهند گذاشت.

بدانید که دوستان ایده‌آلتان را چگونه می‌توانید پیدا کنید

برای آنکه بتوانید دوستان ایده‌آلتان را داشته باشید باید بدانید که اصلاً آن‌ها را چگونه می‌توانید پیدا کنید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که دوستان ایده‌آل وجود ندارند، درصورتی‌که مشکل اینجاست که آن‌ها نمی‌دانند که دوستان ایده‌آلشان را از کجا می‌توانند پیدا کنند.

به همسایگانتان بیشتر دقت کنید

بسیاری از افراد می‌توانند از میان همسایگانشان دوستان خیلی خوبی پیدا کنند. ممکن است دوست ایده‌آل شما در نزدیکی شما باشد و شما حتی تابه‌حال به آن توجه هم نکرده باشید.

با همکارانتان ارتباط برقرار کنید

چگونه به عنوان یک بزرگسال بتوانیم دوست پیدا کنیم؟

برقراری روابط دوستانه با همکاران کمی کار سختی است و شاید حتی ریسک‌پذیر هم باشد، اما شما می‌توانید با هوشمندی و دقت بالا از پس این کار به خوبی برآیید، پس به همکارانتان دقت کنید و اگر خارج از زندگی کاری و حرفه‌ای‌شان گزینه‌های خوبی برای دوستی و رفاقت هستند روی آن‌ها حساب نمایید. آن‌ها را به یک قهوه دعوت کرده و فرآیند دوستی را آغاز نمایید.

در رویداد‌های اینترنتی شرکت کنید

امروزه بسیاری از رویداد‌های اینترنتی در قالب یک قرار ملاقات شکل می‌گیرند و تأثیرات بسیار زیادی در پیدا کردن دوست خواهند داشت، پس تا جای ممکن سعی کنید که از چنین رویداد‌هایی به‌راحتی نگذرید. فرصت‌های خوب و درست را استفاده کرده و دوستان جدید خود را پیدا نمایید.

به یک انجمن و یا باشگاه کتاب بپیوندید

اگر عاشق کتاب خواندن هستید، بهترین فرصت برای پیدا کردن دوستان خوب پیوستن به انجمن کتاب و یا باشگاه‌های مربوط به آن است. در این مجامع شما می‌توانید در سطح عمیق‌تری با افراد در ارتباط باشید و کسانی را پیدا کنید که تا حدودی شبیه به خودتان هستند.

رابطه دوستانه‌ای که پیدا می‌کنید را نگه دارید

چگونه به عنوان یک بزرگسال بتوانیم دوست پیدا کنیم؟

بعد از آنکه با تلاش و همت خودتان توانستید دوستان جدیدی را پیدا کنید باید به دنبال دغدغه دیگری باشید که آن حفظ دوستی است. حفظ دوستی مانند نگهداری از یک گیاه است. اگر آن را مرتباً آبیاری نکنید، پژمرده خواهد شد. برای حفظ روابط دوستانه‌تان اشتیاق نشان دهید و در نگه داشتن آن تلاش کنید.

منبع: verywellmind

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان