انتقاد حق شناس از بی‌توجهی به مجسمه‌ها و المان‌های شهری

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مجسمه قیصر امین پور بعد از کشف هنوز به جای خود بازنگشته خواستار توجه مدیریت شهری به المان‌های شهری شد.

انتقاد حق شناس از بی‌توجهی به مجسمه‌ها و المان‌های شهری

کاظمی / انتقاد حق شناس از بی‌توجهی مجسمه‌ها و المان‌های شهریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران صبح امروز در جلسه علنی این شورا درباره بی‌توجهی در حفظ و نگهداری مجسمه‌ها و المان‌های شهری به شهردار تهران تذکر داد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مجسمه‌ها و المان‌های شهری از مصادیق بارز فرهنگ و هنر در کالبد شهر هستند، بیان کرد: المان‌های شهری باید بازتابی از ارزش‌ها و نگرش‌های فرهنگی جامعه بوده و به درستی جانمایی شوند.

حق شناس با تأکید بر اینکه سازه‌های هنری میراث شهر هستند و باید از آن‌ها نگهداری کرد، تصریح کرد: مدیریت شهری تهران طی چند دهه اخیر آن گونه که باید در توسعه و نگهداری المان‌ها و مجسمه‌های شهری موفق نبوده و هیچگاه راهبردی معین در این حوزه نداشته است .

او با تأکید بر اینکه هنوز هم زیباترین و اثرگذارترین مجسمه‌ها و المان‌های شهر تهران مربوط به قبل از انقلاب است، گفت: حتی در مراقبت و نگهداری همین میراث ارزشمند هم راهبرد قابل اتکا به چشم نمی‌خورد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه انتظار داریم تضمین راهبردی مشخص برای توسعه، حفظ و نگهداری المان‌های شهری به عنوان بخشی از راهبرد هنری تهران در دستور کار قرار گیرد، تاکید کرد: چنین راهبردی از یک سو باید تقسیم کار و هماهنگی حوزه‌های مختلف مدیریت شهری را داشته باشد و از سوی دیگر هم باید ارزش‌ها و تنوع فرهنگی شهر را در نظر بگیرد.

حق شناس با بیان اینکه انتظار داریم در اسرع وقت اقدامات فوری در این خصوص انجام شوند، گفت: در حال حاضر مجسمه حکیم عمرخیام در پارک لاله وضعیت مطلوبی ندارد.

او خاطر نشان کرد: مجسمه قیصر امین‌پور هم بعد از سرقت و کشف هنوز به محل استقرار بازنگشته است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از تندیس بزرگان شعر و ادب، فلسفه و حکمت، ریاضیات و نجوم، دین و عرفان، شهیدان والا مقام باید مورد توجه قرار گیرد و نام و یادشان با هنر هنرمندان در ذهن و خاطره کودکان و شهروندان جاودان بماند.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان