درمان نفخ با این ۴ گیاه

می‌توانید این ۴ گیاهی که نام بردیم را به‌صورت پودر دربیاورید و هر بار مقداری از آنها را روی غذایی که سرو کرده‌اید، بپاشید

درمان نفخ با این 4 گیاه

برای درمان نفخ، ابتدا باید علت ابتلا به آن تشخیص داده شود. اگر بیماری یا دلیل پزشکی نگران‌کننده‌ای برای نفخ‌کردن شما وجود نداشت و نفخ‌هایتان ناشی از سوء‌هاضمه، هضم نکردن قند موجود در برخی از خوراکی‌ها یا مصرف خوراکی‌های نفاخ باشد، می‌توانید از برخی داروهای حاوی ترکیب‌های گیاهی برای درمان نفخ و دل‌دردتان استفاده کنید.

معمولا مصرف داروهای گیاهی که حاوی ترکیب‌هایی مانند زیره سبز،  زیره سیاه ، نعناع و رازیانه هستند، می‌توانند برای درمان نفخ شما موثر باشند. البته اگر علاقه‌ای به مصرف دارو ندارید و می‌خواهید کمی سنتی‌تر مشکل گوارشی‌تان را برطرف کنید، می‌توانید این 4 گیاهی که نام بردیم را به‌صورت پودر دربیاورید و هر بار مقداری از آنها را روی غذایی که سرو کرده‌اید، بپاشید.

اگر هر روز و به‌صورت دوره‌ای از پودر یکی از این گیاهان ضدنفخ به‌عنوان چاشنی غذا نیز استفاده بکنید، غذای شما هم تنوع طعم خواهد داشت و هم مصرف مداوم یکی از این ادویه‌ها‌ دلتان را نخواهد زد.

در ضمن، شما می‌توانید برگ‌های تازه نعناع را هم همراه غذای خود میل کنید و از خاصیت ضدنفخی آن بهره‌مند شوید. ضمن اینکه شربت نعناع یا شربت‌های کم‌شیرین خانگی که عصاره نعناع، پودر زیره یا عرق رازیانه در آنها ریخته شده باشد هم می‌توانند نوشیدنی خوبی در کنار غذای افرادی باشند که از مشکل نفخ، رنج می‌برند.

شما می‌توانید گاهی از دمنوش نعناع، زیره یا رازیانه هم به‌جای استفاده از پودر و شربت این گیاهان برای کاهش علایم نفخ، کمک بگیرید. یعنی افرادی که زیاد نفخ می‌کنند، می‌توانند یک لیوان از این دمنوش‌ها را به‌جای یک وعده از چای روزانه یا در کنار یکی از میان‌وعده‌هایشان مصرف کنند.

دکتر غلامرضا امین، متخصص فارماکوگنوزی، استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران


منبع : salamatiran.ir

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان