مدیرعامل ایرانسل جدیدترین آمارها درباره گروه اسنپ را منتشر کرد

در مراسم سیزده‌ سالگی راه‌اندازی شبکه موبایل ایرانسل، «بیژن عباسی آرند» مدیرعامل جدید اپراتور دوم، در اولین نشست خبری خود، جدیدترین آمارها از وضعیت سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها و به خصوص گروه اسنپ به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌گذاری ایرانسل در کسب‌وکارهای نوپا را منتشر کرد.

مدیرعامل ایرانسل جدیدترین آمارها درباره گروه اسنپ را منتشر کرد

در مراسم سیزده‌ سالگی راه‌اندازی شبکه موبایل ایرانسل، «بیژن عباسی آرند» مدیرعامل جدید اپراتور دوم، در اولین نشست خبری خود، جدیدترین آمارها از وضعیت سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها و به خصوص گروه اسنپ به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌گذاری ایرانسل در کسب‌وکارهای نوپا را منتشر کرد.

عباسی آرند عنوان کرد که ایرانسل سرمایه‌گذاری‌های مختلفی در حوزه فناوری داشته است اما مهم‌ترین آن‌ها، در گروه اسنپ بوده است. او گفت که نزدیک به 60 درصد از سهام گروه اسنپ متعلق به MTN و ایرانسل است: «طبیعتاً با راهبری و مدیریت مجموعه ایرانسل، این سرویس‌ها در داخل کشور توسعه پیدا می‌کند. مجموعه اسنپ در بحث سرویس حمل‌ونقل سرویس مناسبی می‌دهد و روزانه 2 میلیون سفر دارد و 1.5 میلیون راننده ثبت نام شده در این پلتفرم وجود دارد و در خود اسنپ بیشتر از 1300 نفر مشغول به کار هستند.»

او اعلام کرد که بر اساس ادعای خود اسنپ، این تاکسی اینترنتی 80 درصد سهم بازار این حوزه را در اختیار دارد. در اسلایدی که مدیرعامل ایرانسل به نمایش گذاشت اما اطلاعات بیشتری از آخرین وضعیت همه‌ی شرکت‌های گروه اسنپ قابل مشاهده بود. فارغ از خود اسنپ، سرویس اسنپ تریپ که در زمینه گردشگری فعال است، با هزار هتل در سراسر ایران همکاری دارد و در روز، 2500 رزرو هتل در این پلتفرم انجام می‌شود. همینطور 4 هزار بلیت هواپیما در روز از طریق اسنپ تریپ فروخته می‌شود.

از سوی دیگر اسنپ فود که این روزها حاشیه‌های کمی نداشته، حدود 90 هزار سفارش روزانه دارد و با 13 هزار رستوران در سراسر کشور همکاری می‌کند. مدیرعامل اسنپ فود اخیراً در رویداد «فیروزه پلت» اعلام کرده بود که تعداد رستوران‌های همکار اسنپ فود در تهران به 5 هزار عدد می‌رسد و اسنپ فود، 95 درصد از سهم بازار سفارش آنلاین غذا را در اختیار دارد.

در بخش پرسش و پاسخ با خبرنگاران، مدیرعامل ایرانسل در مواجهه با این سوال که آیا ایرانسل به عنوان سهامدار عمده گروه اسنپ، از رویکرد انحصارگرایانه این گروه حمایت می‌کند یا خیر، با اشاره به اختلاف بین اسنپ فود و چیلیوری گفت:

«ما همواره به گروه اسنپ توصیه کرده‌ایم که راهکارهای مختلفی را به شبکه همکاران خود بدهند. طبیعتاً ما انحصار را قبول نداریم و از انحصار حمایت نمی‌کنیم، چراکه خود ایرانسل، انحصار دیگران را شکسته است.»

او در همین رابطه ادامه داد که ایرانسل صرفاً از گروه اسنپ حمایت نمی‌کند و استقبال می‌کند تا در طرح‌های تجاری دیگر هم سرمایه‌گذاری کند: «امروز هم اگر کسب‌وکارهای دیگری در این عرصه حضور پیدا کنند و طرح تجاری مناسبی داشته باشند، آمادگی سرمایه‌گذاری و حمایت را داریم. اما اکنون اسنپ و مجموعه‌اش متعلق به ماست و باید حمایت کنیم تا رشد کند. هرچند باید مراقبت کنیم تا کسب‌وکارهای خردی که در این حوزه‌ها فعالند، از بین نروند. هرچند متاسفانه ذات این حوزه، اینطور است که توانمندترها، بیشتر رشد می‌کنند.»

در اسلاید منتشر شده از سوی مدیرعامل ایرانسل می‌توان آمارهای مربوط به سایر شرکت‌های گروه اسنپ را نیز مشاهده کرد. برای مثال اسنپ باکس که در حوزه لجستیک آنلاین فعال است، 85 هزار درخواست روزانه دارد و در تاکنون 90 هزار پیک موتوری در آن ثبت نام کرده‌اند که بر اساس این اطلاعات، 25 هزار پیک در آن فعال هستند.

اسنپ مارکت هم که یک سوپرمارکت آنلاین است، روزانه 3 هزار سفارش دارد و برای 320 نفر اشتغالزایی مستقیم داشته. همچنین اعلام شد که اپلیکیشن پرداخت آپ، روزانه 3 میلیون تراکنش دارد و اکنون به حدود 40 میلیون دانلود رسیده است. مدیرعامل ایرانسل درباره آپ گفت: «مجموعه ایرانسل به شکل مرتب از گروه اسنپ حمایت و سرمایه‌گذاری می‌کند. از طرفی یک همکاری با اپلیکیشن پرداخت آپ داریم در قالب اسنپ با عنوان سهامداری.»

سرویس‌های دیگر اسنپ که آمارهای آن‌ها در مراسم ایرانسل بیان شدند، اسنپ کیو و اسنپ روم بودند. اسنپ کیو به 2.8 میلیون دانلود رسیده و اسنپ روم (که به تازگی از زود روم به اسنپ روم تغییر نام داده)، با 62 هتل داخلی همکاری می‌کند و روزانه هزار رزرو روزانه دارد.

عباسی آرند اعلام کرد که به شکل کلی، 3 هزار نفر در گروه اسنپ به شکل مستقیم استخدام شده‌اند که 99 درصد آن‌ها ایرانی هستند. او همینطور گفت که این گروه به شکل غیر مستقیم برای 1.5 میلیون نفر اشتغالزایی کرده است.

مدیرعامل ایرانسل همچنین خبر داد که ایرانسل برنامه‌هایی برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های جسورانه استارتاپی دارد: «در صندوق نوآفرین که از سوی وزارت ارتباطات است سهام‌دار شده‌ایم و در این زمینه مشارکت کرده‌ایم. با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در حال مشارکت هستیم تا یک VC جدید را با مشارکت چند سرمایه‌گذار دیگر راه‌اندازی کنیم.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان