اقدامات اساسی فیسبوک برای جلوگیری از دخالت روس ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

فیسبوک در نظر دارد تا روند نظارت بر انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را به صورت جدی‌تر پیگیری کند و به همین دلیل ابزارهای جدیدی را برای این منظور معرفی کرده است. همچنین این کمپانی برخی از قوانین و ضوابط سایت خود را نیز دستخوش تغییر کرده تا همه چیز شفاف‌تر از گذشته باشد و دیگر شاهد پخش اطلاعات غلط و فیک نباشیم.

اقدامات اساسی فیسبوک برای جلوگیری از دخالت روس ها در انتخابات 2020 آمریکا

فیسبوک در نظر دارد تا روند نظارت بر انتخابات 2020 آمریکا را به صورت جدی‌تر پیگیری کند و به همین دلیل ابزارهای جدیدی را برای این منظور معرفی کرده است. همچنین این کمپانی برخی از قوانین و ضوابط سایت خود را نیز دستخوش تغییر کرده تا همه چیز شفاف‌تر از گذشته باشد و دیگر شاهد پخش اطلاعات غلط و فیک نباشیم.

از اقدامات رادیکال این کمپانی بزرگ، حذف حساب‌های کاربری چند خبرگزاری روس و ایرانی بوده است که به ادعای این کمپانی، اخبار ضد انتخاباتی را پخش می‌کردند. این تغییرات بنیادی بیشتر به خاطر اتهامات وارد شده به این کمپانی در چند سال اخیر است و فیسبوک برای تبرئه کردن خود، رویه نظارت بر نحوه تبلیغات انتخابات 2020 آمریکا را تغییر داده است تا اخبر و بیانیه‌ها بدون حاشیه و با شفافیت به دست کاربران برسد.

انتخابات 2020 آمریکا

تور کیش

در ادامه با هم تغییرات کمپانی را که از امروز اجرا می‌شوند را مرور می‌کنیم:

  • راه‌اندازی سیستم Facebook Protect برای حساب‌های کاربری نامزد‌های انتخابات 2020 آمریکا. نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا به صورت خودکار ورود دو مرحله‌ای را دریافت می‌کنند و همچنین فیسبوک برای جلوگیری از هک شدن این حساب‌ها به صورت شبانه روزی بر آن‌ها نظارت خواهد کرد.
  • صاحبین اصلی حساب‌های کاربری در تبی جداگانه تحت عنوان «سازمان‌های مدیریت‌کننده این پیج» نمایش داده می‌شوند. همچنین اطلاعات تماس مثل ایمیل، شماره تلفن و آدرس این سازمان‌ها نیز برای عموم قابل مشاهده است.
  • خبرگزاری‌هایی که تحت نظارت دولت‌ها یا گروه سیاسی خاصی فعالیت می‌کنند، عنوان «وابسته به دولت» را در کنار اسم خودشان خواهند دید که از ماه بعد اجرا می‌شود.
  • ارائه API برای نظارت بر زمان صرف شده در فیسبوک توسط نامزدهای انتخابات 2020 آمریکا.
  • اضافه شدن برچسبی تحت عنوان غلط بودن خبر در فیسبوک به عکس‌های فیک. در صورتی که این عکس‌ها در اینستاگرام هم منتشر شوند، میزان رتبه‌بندی غلط بودن اخبار و همچنین توضیح ناظر مبنی بر برچسب خوردن عکس نیز قابل مشاهده است.
  • تغییر چارچوب تبلیغات ضد انتخاباتی مخصوص تبلیغاتی که مردم را از رای دادن منصرف می‌کنند.
  • تخصیص 2 میلیون دلار برای سواد رسانه‌ای به منظور آموزش دانش‌آموزان دبیرستانی برای حفاظت خود در فضای آنلاین از طریق کتابخانه‌ها، کتاب فروشی‌ها و مراکز اجتماعی
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان