پیکاپ هیوندای چه زمانی به بازار عرضه می‌شود؟

با رونمایی از وانت "سانتا کروز" در نمایشگاه بین المللی دیترویت ۲۰۱۵، کمتر کسی فکرش را می‌کرد که شرکت خودروسازی هیوندای قصد توسعه و یا تولید یک محصول وانت داشته باشد، اما پس از جوی که میان شرکت‌های خودروسازی ایجاد شد و در ادامه آن شرکت‌های بزرگ خودروسازی همچون رنو، پژو و یا حتی مرسدس بنز برنامه‌ای برای تولید یک خودروی وانت تدارک دیدند، شرکت خودروسا ...

با رونمایی از وانت "سانتا کروز" در نمایشگاه بین المللی دیترویت 2015، کمتر کسی فکرش را می‌کرد که شرکت خودروسازی هیوندای قصد توسعه و یا تولید یک محصول وانت داشته باشد، اما پس از جوی که میان شرکت‌های خودروسازی ایجاد شد و در ادامه آن شرکت‌های بزرگ خودروسازی همچون رنو، پژو و یا حتی مرسدس بنز برنامه‌ای برای تولید یک خودروی وانت تدارک دیدند، شرکت خودروسازی هیوندای هم به تولید وانت "سانتا کروز" چراغ سبز نشان داد، اما سوال اینجاست که چه موقع خودروی وانت هیوندای "سانتا کروز" آماده عرضه در بازارهای جهانی می‌شود.

هیوندای سانتا کروز

هیوندای سانتا کروز

براساس تقویم از پیش ارائه شده توسط کمپانی خودروسازی هیوندای، این خودروی وانت قرار شد طرح نهایی آن در سال 2018 میلادی رونمایی و سپس در سال 2019 میلادی هم وارد بازارهای جهانی شود، ولی حالا شعبه استرالیایی هیوندای تاریخ عرضه و تکامل هیوندای "سانتا کروز" را سال 2020 میلادی و یا حتی بعد از سال 2020 میلادی عنوان کرده است تا پس از بررسی و توسعه دقیق‌تر، یک طرح بی‌نقص برای رقابت با محصولاتی همچون فورد رنجر، تویوتا هایلوکس و... خلق شود.

هیوندای سانتا کروز

هیوندای سانتا کروز

در خصوص مشخصات فنی احتمالی هیوندای سانتا کروز هم پیش از این گفته شده بود که برای بازار آمریکا نسخه دیزلی بسیار مناسب خواهد بود، از این رو در صورت تایید تولید و عرضه در بازار، تنها شاهد حضور نسخه‌های دیزلی از این وانت در بازار ایالات متحده آمریکا خواهیم بود. پیرو صحبت‌های دیو زوچوسکی، باید گفت که شرکت خودروسازی هیوندای در حال حاضر از پلتفرم هیوندای توسان برای توسعه این وانت استفاده کرده است و بر روی هیوندای توسان هم فعلا دو موتور 1.7 لیتری و 2 لیتری توربودیزل ارائه می‌شود که با کمی تغییرات، می‌توان منتظر آنان بر روی وانت "سانتا کروز" هم باشیم، هرچند صحبت‌هایی در رابطه با پیشرانه‌ای جدید چهارسیلندر دیزلی هم شنیده می‌شود و در کنار آن، موتورهای بنزینی را هم نباید فراموش کرد.
شایعاتی هم وجود دارند که هیوندای "سانتا کروز" با قیمتی احتمالی 25 هزار دلاری، در کنار هیوندای سانتافه اسپرت، سوناتا و الانترا، در کارخانه "مونتگمری" واقع در ایالت آلاباما آمریکا به چرخه تولید اضافه خواهد شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان