خبرآنلاین: داوود میرخانیرشتی اظهار داشت: در دولت احمدی نژاد سیستم قیمتگذاری حذف و به سازمان حمایت واگذار شد و در آنجا زیر قیمت، قیمتها تعیین شود.
وی افزود: این قدر زیان خودروسازان افزایش یافت که کار به رییسجمهور رسید و قرار شد تسهیلات بانکی در اختیار خودروسازان قرار گیرد و قیمتها در حاشیه بازار تعیین شود.
مشاور انجمن خودروسازان تصریح کرد: دو ماه نگذشته بود که احمدینژاد آمد پشت تریبون گفت پراید کیلویی چند و طوفان به پا کرد.
میرخانیرشتی با بیان این که آمار سازمان بهرهوری نشان میدهد که بهرهوری در ایران در حد صفر بوده است، عنوان کرد: وقتی یک خودروسازان مازاد نیروی انسانی دارد و نمیتواند تعدیل نیرو کند، چطور میتواند بهرهوری داشته باشد.
وی با اشاره به تحریمها و محدودیتهای بین المللی، تصریح کرد: با توجه به این مسایل که سودی برای خودروساز و قطعهساز نمیماند که این سود را در جهت ارتقای کیفیت کند، زیان میبیند و دچار زیان انباشته میشود.
مشاور انجمن خودروسازان متذکر شد: وقتی خودروسازان 20 هزار میلیارد تومان بدهی به قطعه ساز دارند، یعنی این پول از خودروسازان به دست دلالان رفته است.
مشاور انجمن خودروسازان متذکر شد: با این شیوه قیمت گذاری همچنان خودروسازی اداره میشود و کجای دنیا را میشود پیدا کرد که زیر قیمت تمام شده، فروش داشته باشد.