ماهان شبکه ایرانیان

رشیدیان خبر داد؛

توزیع روزانه ۷ هزار پرس غذای گرم در هر وعده غذایی میان زوار امام رضا(ع)

رئیس سازمان حج و زیارت اقدامات این سازمان برای پذیرایی از زوار حرم امام رضا (ع) تشریح کرد.

توزیع روزانه 7 هزار پرس غذای گرم در هر وعده غذایی میان زوار امام رضا(ع)

توزیع روزانه 7 هزار پرس غذای گرم در هر وعده غذایی میان زوار امام رضا(ع)به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت همزمان با سالروز شهادت امام علی ابن موسی الرضا (ع) طی بازدید تعدادی از ایستگاه‌های صلواتی فعال در مسیر‌های منتهی به مشهدالرضا (ع) اظهار کرد: طی سه روز پایانی ماه صفر؛ بخشی از ظرفیت سازمان در خراسان رضوی در حوزه خدمت رسانی به زوار امام علی ابن موسی الرضا (ع) فعال شد و آشپزخانه‌های فعال 7 هزار پرس غذای گرم در هر وعده صبحانه، ناهار و شام آماده و میان زوار امام توزیع می‌کردند.

وی افزود: باید فرهنگ خدمت رسانی و محبت به زوار امام مهربانی به تأسی از آن امام همام توسعه و تقویت شود.

رشیدیان در این بازدید‌ها از ستاد جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) هم در مشهد بازدید کرد و افزود: این فرهنگ خدمت نه تنها در میان مردم خطه خراسان که مجاوران حضرت هستند، بلکه باید در جای جای ایران زمین توسعه یابد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه باید فرهنگ مهر و محبت امام رئوف که نیاز جامعه امروز است، ترویج شود، گفت: از این رو باید خدمت رسانی به زوار امام مردمی بماند و دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی در حد سازماندهی و هماهنگی و یا در بحث کمک به تأمین خدمات و نیاز‌های اساسی ورود کنند.

رشیدیان ادامه داد: روز‌های پایانی ماه صفر از اربعین تا انتها فرصتی مغتنم برای توسعه سیره و فرهنگ رضوی است.

وی افزود: حضور اقشار و گروه‌های مختلف مردم مشهد و خراسان و نیز سایر عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در خدمت رسانی همپای افزایش حضور زائران در این ایام در مشهد به ویژه زوار پیاده فزاینده است و همه با نیت خدایی و با همه وجود و خلوص هر آنچه در توان دارند در طبق اخلاص گذاشته و در خدمت به زوار امام علی ابن موسی الرضا (ع) انجام می‌دهند.


بیشتر بخوانید: توزیع بسته‌های غذایی میان زائران پاکستانی و افغانستانی امام رضا (ع)


رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ما هم باید زمینه حضور مردم را در این خدمت رسانی تسهیل کنیم، چنان که می‌توان از ظرفیت سامانه‌های سماح (ثبت نام و ساماندهی زائران عتبات) و مصباح (سامانه مربوط به گمشدگان) در سازمان حج و زیارت به فعالیت جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی که با طراحی سامانه‌ای برای ساماندهی و مدیریت و خدمت رسانی مناسب به زوار امام رضا (ع) تلاش می‌کنند، کمک و حمایت کرد.

رشیدیان افزود: به نوعی تجمیع این سامانه‌ها می‌تواند به ارتقا عملکرد و خدمت رسانی بینجامد.

وی در ادامه هم بازدیدی از یکی از واحد‌های سازمان انتقال خون داشت و به سنت نذر خون هر ساله، خون اهدا کرد.

تمهیدات حج و زیارت برای پذیرایی از زوار امام رضا(ع)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان