مدیرکل ورزش تهران: برای جلوگیری از مهندسی انتخابات هیات فوتبال هر تاوانی را می‌پردازم

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در مورد روند انتخابات هیات فوتبال تهران توضیحاتی ارائه داد.

مدیرکل ورزش تهران: برای جلوگیری از مهندسی انتخابات هیات فوتبال هر تاوانی را می‌پردازم

به گزارش ایسنا، رضا گل محمدی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در نشست خبری گفت: در هفته تربیت بدنی برنامه هایی ملی و عمومی در سراسر کشور داشتیم. در تهران نیز بیش از 130 برنامه توسط هیات ها و بیش از 530 برنامه فرهنگی ورزشی را در سطح استان داشتیم. همین‌الان مسابقات شطرنج جام‌ پایتخت را با حضور بیش از 10 کشور خارجی و 520 ورزشکار برگزار می‌شود. این مسابقات با هدف شناسایی صورت می گیرد و صرفا به دنبال برگزاری نیستیم.

او در این مورد افزود: حضور ورزشکاران خارجی در ایران با وجود تبلیغات منفی می‌تواند آن تبلیغات را خنثی کرده باشد و علاوه بر این به جای اینکه چند ورزشکار را به خارج بفرستیم چند ورزشکار خارجی را به ایران دعوت کردیم و تعداد بیشتری از ورزشکاران ایران را به کار می گیریم. ما همچنین پروژه های عمرانی خوبی داشتیم تاکنون 7 پروژه بهره برداری شده و سعی داریم تا پایان سال 28 پروژه را افتتاح کنیم.

او در مورد برگزاری المپیادهای ورزشی گفت: در برگزاری المپیاد ورزشی هم تهران با اختلافی خوب مقام اول کشور را به دست آورد. تلاش می کنیم تا در حیطه ورزش، زیرساخت و جوانان برنامه های فرهنگی هم اجرا کنیم و نتایجی را به دست بیاوریم. امیدوارم تهران بتواند به جایگاهی که شایستگی آن را دارد برسد. اگر ورزش تهران رشد کند قطعا ورزش کشور هم از این رشد تاثیر می‌گیرد. می دانم حق ورزشکارانمان بیشتر از این است اما محدودیت های جدی داریم که امیدوارم با رفع آنها پاسخگوی ورزشکارانمان باشیم.

گل محمدی در مورد توسعه فرهنگ و زیرساخت های لازم برای توسعه دوچرخه سواری در تهران گفت: این مستلزم کاری ملی است. باید از شهرداری تشکر کنم که به دنبال توسعه دوچرخه سواری در تهران است. اگر بتوانیم این برنامه را مخصوصا در مرکز شهر اجرا کنیم در ترافیک هم تاثیرگذار است. این تلاش ها باید صورت بگیرد. عزم و اراده وجود دارد اما فشارهای ترافیکی تهران تاکنون اجازه نداده است که این طرح موفق باشد.

او در مورد روند انتخابات هیات فوتبال تهران گفت: سوم اسفند 97 زمان ریاست هیات تهران به پایان‌ می رسید در نتیجه نامه ای به هیات نوشتیم و گفتیم تمام‌ تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم انجام دهند. متاسفانه در ابتدا مشاور حقوقی هیات مطلبی نوشت و گفت چون هیات به تازگی یک شرکت تشکیل داده و دو سال از تاسیس آن می گذرد پس تا دو سال دیگر نباید انتخابات برگزار شود. ما پاسخ دادیم که چنین اختیاری ندارید و بحث انتخابات جدا است. پس اولین مقاومت این بحث غیرکارشناسی بود. موضوع دیگر به تایید صلاحیت کاندیداها مربوط می‌شود. کمیته ای که برای تایید صلاحیت ها تشکیل شد به علت نداشتن صلاحیت فنی، کاندیداها را رد صلاحیت کرد و کسانی که باقی ماندند خیلی محدود بودند. من به این موضوع هم واکنش نشان دادم چون توجیه و توضیح درستی از صلاحیت های فنی وجود نداشت در نتیجه پیگیری هایمان به تایید صلاحیت 13 نفر منجر شد.

او در ادامه افزود: چندین اشکال در رابطه با انتخابات وجود داشت اول اینکه از طرف هیات استان هیچ اطلاع رسانی به اعضای مجمع نشد. دوما رئیس هیات چون کاندیدا بود به او گفتیم که سرپرستی را تعیین کند اما به دلایل متعددی گفت که می تواند در پست خود بماند. من به این موضوع واکنش نشان دادم که برگزاری انتخابات مصوبه مجمع را نیاز دارد نه مصوبه هیات فوتبال، در نتیجه با سازمان بازرسی مکاتبه کردیم و بر اساس گزارش من سازمان بازرسی با صراحت اعلام‌کرد باید انتخابات با تعیین سرپرست برگزار شود. در ادامه و 72 ساعت مانده به انتخابات سه نفر از اعضای مجمع تغییر کردند اما در آیین نامه نوشته شده بود اعضا باید یک هفته تا 15 روز قبل معرفی شوند. با این سه دلیل انتخابات را لغو کردیم.

او در مورد نامه شکوری سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در مورد انتخابات هیات تهران گفت: بعد از این موضوع اعلام کردیم که یک هفته بعد انتخابات برگزار شود اما آقای شکوری نامه ای به من داده که می‌خواهیم مجمع هیات برگزار شود و بعد از آن ایرادات را اصلاح و سپس انتخابات را برگزار کنیم اما این موضوع ایراد دارد و نباید به برگزاری مجمع موکول شود. چرا در استان های دیگر انتخابات برگزار می شود آیا این موضوع یک بام و دو هوا نیست؟ اگر موکول به برگزاری مجمع است چرا استان های دیگر انتخابات را برگزار می کنند و اگر وابسته نیست پس مشکل را حل و انتخابات را برگزار کنند. با این حال تا امروز اگر در این مورد شما پاسخی شنیده‌اید من هم شنیدم. ما مانع نیستیم بلکه دوستان به قانون تمکین نمی کنند.

گل محمدی در ادامه بیان کرد: وقتی می گویند رئیس یک هیات برای چهار سال انتخاب می شود به معنی این است که بعد از این‌چهار سال باید انتخابات برگزار شود آنچه فدراسیون فوتبال گفته که تا انتخابات بعدی مجمع، رئیس هیات بماند به این معنی است که رئیس هیات مادام العمر است و هر وقت بخواهیم او را برمی‌داریم. اگر رئیس هیات شغل نیست و خدمتی افتخاری است چه اصراری است که به هر قیمتی در این کار بمانیم. این کار توهین به شعور افکار عمومی است. باید مسئولان و مدیران به این خواست عمومی و فرایند قانونی تن بدهند و اجازه بدهند در فضایی سالم و بدون شائبه انتخابات برگزار شود. اگر انتخابات منجر به انتخاب مجدد این رئیس شد به او تمکین می کنیم اما اینکه شما بمانید تا هر موقع که ما تصمیم بگیریم غیر قانونی است و متاسفم عزم اراده برخورد با این مورد به وجود نیامده است.

او در مورد اختلافی که اداره کل با هیات استان در مورد ورزشگاه های تهران و موضوع انتخابات دارند، بیان کرد: متاسفانه الان باشگاه‌های مختلف بیش از 720 میلیون به ورزشگاه تختی بدهکار هستند و این پول در اختیار هیات فوتبال قرار می‌گیرد اما وقتی بحث نظارت می شود موضوع جور دیگری است. اینکه یک هیات خود را تافته جدا بافته بداند درست نیست. مگر می شود دولت تمام‌ امکانات برگزاری مسابقات را به یک هیات بدهد و وقتی بحث نظارت می رسد، بگوید زیر نظر فدراسیون هستم یا فدراسیون بگوید احتیاجی به نظارت اداره کل ندارد. اگر اینگونه باشد ما هم هیچ تعهدی نباید به هیات استان داشته باشیم. این همکاری باید دو سویه باشد. در مورد اختلاف هایی که در بحث انتخابات داریم باید بگویم که انتخابات هر استانی باید برآیند خانواده آن رشته باشد. اگر قرار بر مهندسی شدن انتخابات باشد آن را مغایر با اهداف حضورم در مدیر کلی می‌دانم و برای جلوگیری از این‌کار آماده پرداخت هر هزینه و تاوانی هستم.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان تهران در مورد ورزشگاه تختی و ادعای بنیاد مستضعفان گفت: سند بنیاد مستضعفان و ادعای آنها به استادیوم ربطی نداشت و سند ما بدون اشکال است. باید این خبر را هم بدهم که بعد از پیگیری هایی انجام شده دستور وزیر ورزش برای تامین هزینه 10 میلیاردی برای تعمیرات این‌ ورزشگاه را گرفتیم و برای فصل آینده این ورزشگاه با رفع اشکالاتی فنی و ایمنی، برای لیگ برتر آماده می شود.

او در مور عملکرد هیات فوتبال تهران بیان کرد: اگر صرفا به تعداد برگزاری مسابقات به عنوان شاخص نگاه کنیم در این بخش هیات تهران عملکر خوبی دارد اما در سایر بحث‌ها مثل برنامه‌های اجرا شده در مدارس و تعداد نمایندگان تهران در تیم‌ملی، عملکرد خوب نیست و اگر انتخابات را هم در نظر بگیریم در کل به این نتیجه می رسیم که ما از عملکرد هیات فوتبال تهران راضی نیستیم.

او در مورد وضعیت تهران در ورزش بانوان گفت: ورزش بانوان به عنوان بخش جدا نشدنی ورزش باید مد نظر تمام مسئولان قرار بگیرد. تلاش هایی هم صورت گرفته است. تهران جزو استان های پیشرو در ورزش بانوان است. ما حتی در برخی رشته ها شانس مدال در سطح جهانی داریم. اما علاوه بر تلاش های اداره کل باید در فرهنگ سازی هم اتفاق بیفتد.

گل محمدی در مورد تعداد هیات هایی که زمان ریاست آنها به پایان رسیده است، گفت: در حال حاضر حدود 12 هیات در تهران یا دوره ریاست آنها به پایان رسیده یا در حال پایان است. رئیس این هیات ها به شرط اینکه نخواهد خودش کاندیدا شود امکان حضور در سرپرستی هیات را دارد اما اگر بخواهد در انتخابات شرکت کند سرپرست جدید انتخاب می‌کنیم.

او در مورد نرخ گذاری پیست های اسکی گفت: برای نرخ گذاری هفته گذشته جلسه ای داشتیم. نمایندگان باشگاه دلایل  خود را برای موافقت با  درخواست افزایش قیمت اعلام کردند که قرار شد تا امروز ادله فنی و قانونی خود را ارائه کنند. پس از آن کمیته نرخ گذاری تشکیل جلسه می دهد و نرخ استفاده از این‌پیست ها را تعیین‌می‌کند. ما در این راه هزینه هایی که خود پیست انجام می دهد و ظرفیت مردم برای استفاده از آن را در نظر می‌گیریم و پیش بینی می کنیم بین 10‌ تا 15 درصد افزایش قیمت داشته باشیم.

گل محمدی در مورد پلمپ تعدادی از  باشگاه های تهران بیان کرد: پلمپ آخرین راه حلی است که دنبال می کنیم. هیچ باشگاهی را جز در مواردی که دستور قضایی است،  با تذکر اول پلمپ نمی کنیم. اگر باشگاهی پلمپ شده به این معنی است که بیش از سه بار تذکر گرفته است، با این حال تاکنون بیش از 120 باشگاه را پلمپ کرده‌ایم که برخی از آنها اصلاح و بازگشایی شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر