همزمان با هفته وحدت؛

جشنواره اقوام ایرانی در فروشگاه شهروند المپیک برگزار می‌شود

همزمان با آغاز هفته وحدت جشنواره اقوام ایرانی به میزبانی فروشگاه شهروند المپیک به منظور آشنایی شهروندان با آداب و رسوم اقوام مختلف برگزار می‌شود.

جشنواره اقوام ایرانی در فروشگاه شهروند المپیک برگزار می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با آغاز هفته وحدت جشنواره اقوام ایرانی به میزبانی فروشگاه شهروند المپیک و به منظور آشنایی شهروندان با آداب و سنن اقوام مختلف کشور در حال برگزاری است.

جشنواره اقوام ایرانی در فروشگاه شهروند المپیک برگزار می‌شود

جشنواره اقوام ایرانی که دارای محور‌های مهمی نظیر تقویت خودباوری و عزت ملی، پاسداشت گویش‌ها، آداب و رسوم غنی اقوام و سنت‌های اصیل ایرانی است، هر ساله با هدف ارتقای سطح نشاط و مشارکت اجتماعی در بین اقوام مختلف کشور برگزار می‌شود.

در این ویژه برنامه یک روزه که با حضور علی نوذرپور شهردار منطقه 22 در فضای پارکینگ فروشگاه شهروند المپیک افتتاح شد، اقوام کرد، ترکمن، آذربایجان، سیستان و بلوچستان، خراسان، بوشهر، گیلان، لرستان و سایر اقوام کشوربا صنایع دستی و سوغات محلی و قومی خود از جمله گلیم، جاجیم، گبه، خاتم کاری و قلم زنی، پارچه‌های نفیس، سفال، شیرینی‌ها و غذا‌های محلی و ... پذیرای بازدیدکنندگان هستند.

از دیگر بخش‌های این جشنواره که تا به این ساعت با استقبال شهروندان روبرو شده است، می‌توان به فعالیت‌های سنتی نظیر اجرای موسیقی اقوام ایرانی، بازی‌های دسته‌جمعی، آیین‌های سوگواری و ... اشاره کرد که می‌تواند علاوه بر وحدت و تعاملات سازنده بین قومیت‌ها، به ایجاد فرصت‌های متعدد برای داد و ستد فرهنگی و ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان بومی و مصرف کنندگان کالای ایرانی منجر شود.


بیشتر بخوانید: افتتاح دیگر شعب شهروند تا 1400/ تنها 6 درصد از کالا‌ها خارجی هستند


گفتنی است به مناسبت هفته ملی دیابت، برپایی ایستگاه کنترل رایگان قند خون بازدیدکنندگان نیز از دیگر بخش‌های این جشنواره است که با هدف ارائه خدمات رایگان پزشکی به عموم شهروندان فعالیت می‌کند.

جشنواره اقوام ایرانی از ساعت 8 صبح تا 8 شب 21 آبان در پارکینگ فروشگاه شهروند المپیک به نشانی میدان المپیک، سه راه زیبا دشت بالا، روبروی منبع آب در حال برگزاری است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان