۴۰هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، امیدعلی پارسا شامگاه امروز در کارگروه امور مالیاتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان که در اتاق بازرگانی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: دولت‌ها وقتی از لحاظ مالی کم می‌آورند باید از هزینه‌های جاری کم می‌کنند.

وی افزود: بدترین نوع مالیات، تورم است زیرا بیشترین فشار تورم به قشر ضعیف جامعه است و فقیر را فقیرتر و غنی را غنی‌تر می‌کند.

پارسا تصریح کرد: مالیات عادلانه اساس مملکت‌داری است زیرا مالیات عادلانه مالیاتی است که متناسب با درآمد، سود و مصرف جامعه است.

رئیس سازمان امورمالیاتی کشور خاطرنشان کرد: کل درآمد مالیاتی کشور در ماه حدود 10 هزار میلیارد تومان است در حالی که حقوق و مزایای ماهانه بازنشستگان و کارمندان دولت بیش از 18 هزار میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: در کشور تنها 7  تا 8 درصد درآمد مالیاتی داریم که با این ارقام نمی‌توان مملکت‌داری کرد و این در حالی است که این رقم در کشورهای پیشرفته 30 درصد و کشورهای درحال توسعه حدود 15 درصد است.

پارسا ادامه داد: حدود 40 درصد از اقتصاد ما از مالیات معاف است.

وی به مشکلات اصلی مالیاتی در کشور اشاره و تصریح کرد: فرار مالیاتی و فساد از مهم‌ترین مشکلات کشور است که خط قرمز ما نیز محسوب می‌شود و روسای سه قوه نیز بر این موضع تاکید دارند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور بیش از 40 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم.

وی افزود: حدود 15 هزار میلیارد تومان جریمه مالیاتی که اصل مالیات آن هفت هزار و  پانصد میلیارد تومان بوده است در مهرماه سال جاری بخشیده شد.

وی با بیان اینکه حمایت از تولیدکننده و فعال واقعی اقتصادی وظیفه ماست، اظهار داشت: از ماه آینده به بحث مالیات پزشکان ورود میدانی می‌کنیم و با پزشکان خاطی نیز برخورد خواهد شد.

پارسا گفت: در حال حاضر حدود 55 درصد از درآمدهای مالیاتی کشور در تهران به دست می‌آید.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سهم استان کردستان از جمعیت کشور 2 درصد است و حدود 1 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است سهم درآمد مالیاتی استان حدود نیم درصد است.

وی افزود: کل درآمد مالیاتی کشور بسیار پایین است و اینکه هزینه‌هایی که در استان‌ها می‌شود باید با درآمد آن استان متناسب باشد.

پارسا تصریح کرد: از این به بعد بر تراکنش‌های بانکی نیز دسترسی خواهیم داشت.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: اگر مالیات حقه در کشور پرداخت شود دیگر مشکلی در کشور وجود نخواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر 40 درصد پزشکان دستگاه کارتخوان را نصب کرده‌اند و مابقی نیز در صف نصب دستگاه کارتخوان هستند.

پارساخاطرنشان کرد: نصب دستگاه کارتخوان برای 50 صنف اجباری شده است و این تکلیفی قانونی برای همه اصناف است که باید انجام شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در پایان تصریح کرد: اساس سازمان نظام مالیاتی بر آن است که همه داده‌ها و تراکنش‌های مشاورین املاک و مسکن در اختیار سازمان مالیاتی قرار گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان