رییس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

افزایش ظرفیت ناوگان جمع‌آوری افراد بی‌خانمان در شب‌های برفی/ توزیع روزانه ۳۰۰غذا

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ مالک حسینی رییس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در توضیح آخرین وضعیت گرمخانه‌های شهر تهران همزمان با بارش برف و جمع‌آوری بی‌خانمان‌ها به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در حال حاضر ظرفیت ناوگان جمع‌آوری افراد بی‌خانمان را به 40 دستگاه رسانده و از ظرفیت مناطق شهرداری تهران نیز استفاده کردیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر 19 گرمخانه در سطح شهر تهران فعال هستند و تا پایان روز به 21 گرمخانه می‌رسند، اظهار کرد:  نیروهای سازمان به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند تا تعداد مراکز را افزایش دهند.

رییس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به فعال شدن اتوبوس‌های اسکان اضطراری گفت: از آنجایی که در برخی مناطق امکان جمع‌آوری  افراد وجود ندارد؛ یه به دلیل امتناع افراد از حضور در گرم‌خانه‌ها و تمایل به استفاده آزادانه از مواد مخدر و یا مسدود شدن مسیر مثل دره فرحزادی، اتوبوس‌های اسکان اضطراری فعال کردیم و در عین حال با کمک از گروه‌های مردم نهاد غذا، لباس گرم و پتو بین آن‌ها توزیع می‌کنیم.

مالک حسینی گفت: از ابتدای آبان‌ماه هفته‌ای دوبار غذا توزیع می‌کردیم و از امروز روزانه 300 غذا در برخی نقاطی که ظرفیت کمک‌رسانی محدود است، توزیع می‌کنیم.

او با اشاره نقاط آسیب‌خیزی چون دره فرحزادی، شوش، خلازیر و تپه الله اکبر گفت: برای کمک رساندن به جمعیت ساکن در این نقاط نیازمند کمک نهادهای غیردولتی و مردم هستیم. همچنین از شهروندان می‌خواهیم که  نشانی افراد در خیابان مانده را با شماره‌گیری 137 به ما بدهند تا شاهد آسیب جانی به آن‌ها نباشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان