رنو ال 90 یا همان تندر 90 سالهاست که به کارزار بازار خودروی کشورمان راه پیدا کرده و در کنار محصولاتی نظیر: پژو 405، پارس، سمند و...، پارکینگ منازل مشتریان ایرانی را به حضور خود منور ساخته است.
همان طور که مستحضر هستید، در ابتدا قرار بر آن بود تندر 90 جایگزین محصول نوستالژیک ایرانخودرو یعنی پیکان شود، اما به لطف استقبال گسترده هموطنان از این سدان اقتصادی فرانسوی - رومانیایی، تندر 90 نیز ساز ناسازگاری با جیب نه چندان فراخ مشتری ایرانی را کوک نمود و رفته رفته عزم خود را برای بالا رفتن از پلههای نردبان قیمتها جزم کرد.
افزایش قیمت تندر 90 تا جایی ادامه یافت که امروزه این خودرو به یکی از گرانترین تولیدات خودرویی ایران، در جمع مدلهای اقتصادی همرده بدل شده است. متاسفانه نسخههای فیس لیفت این خودرو موسوم به تندر پلاس و پارس تندر، در بالاترین جایگاههای نمودار قیمت سدانهای اقتصادی ایرانی سکنی گزیدهاند.
گذشته از عدم مشاهده تنوع کافی در لیست اسامی محصولات اقتصادی راهیافته به بازار ایران و در نتیجه عدم وجود رقیب درخور برای رنو تندر 90، میتوان کیفیت نسبی بالاتر قطعات فنی نظیر پیشرانه و گیربکس این خودرو در قیاس با محصولات مشابه داخلی را مهمترین دلیل استقبال مشتریان ایرانی از داچیا لوگان دانست.
بالا بودن سطح کیفی اجزای فنی تندر 90 موجب شده تا در صورت نگهداری مناسب و تعویض به موقع قطعات مصرفی همچون: شمعها، تسمهها، گردگیر پلوس و...، مالک این خودرو چندان به دردسرهای ناشی از خرابیهای بیموقع و سرزده گرفتار نگردد.
با این حال و با وجود همه این تعاریف و تفاسیر، تندر 90 هم یک خودروست و قطعا سروکارش به تعمیرگاه جهت رفع عیب خواهد افتاد. به عنوان مثال، یکی از پر ریسکترین بخشهای فنی این اتومبیل که در صورت سهلانگاری و عدم بازدید به موقع میتواند هزینه زیادی را به مالک ال 90 تحمیل کند، گردگیر پلوس است که به طور مستقیم به بدنه گیربکس متصل شده و روغن جعبه دنده درون آن را فرا میگیرد. این مسئله باعث شده تا در صورت پاره شدن و یا بروز نشتی روغن واسکازین از گردگیر پلوس به هر دلیلی، جعبه دنده عاری از روانکار شده و خطرات جدی برای سلامت گیربکس به وجود بیاید.
از این رو قصد داریم نرخ اجرت تعمیر قسمتهای مختلف تندر 90 را در ادامه این مطلب به استحضار برسانیم؛ لطفا یار و همراه همیشگی دیجیاتو باشید.
توجه: بسته به شهر، نوع تعمیرگاه، انصاف استادکار و...، نرخ هزینه تعمیرات میتواند با ارقام زیر تفاوت داشته باشد.
- اجرت تعویض کیت گردگیر پلوس به همراه پرس............... 60 هزار تومان
- اجرت تعویض کیت تسمه تایم........................................... 150 هزار تومان
- اجرت تعویض کمک فنر جلو............................................... 40 هزار تومان
- اجرت تعمیر کامل جلوبندی................................................ 120 هزار تومان
- اجرت تعویض دیسک و صفحه کلاچ................................. 200 هزار تومان
- اجرت تعویض کاسه نمد میل سوپاپ................................. 180 هزار تومان
- اجرت تعمیر کامل سرسیلندر............................................... 400 هزار تومان
- اجرت تعمیر کامل گیربکس................................................ 400 هزار تومان
- اجرت تعویض لنتهای جلو.............................................. 20 هزار تومان
- اجرت تعویض لنتهای عقب+ رگلاژ................................. 50 هزار تومان
- اجرت سرویس کامل منیفولد............................................ 60 هزار تومان
- اجرت تعویض بلبرینگ چرخ جلو....................................... 60 هزار تومان
- اجرت تعویض واترپمپ.................................................... 200 هزار تومان
- اجرت تعویض ترموستات.................................................. 40 هزار تومان
- اجرت تعویض کمک عقب................................................. 30 هزار تومان
- اجرت تعویض کاسه نمد ته میللنگ................................. 250 هزار تومان
- اجرت تعویض اویل پمپ.................................................. 250 هزار تومان