چرا تهران امن‌تر از همیشه است؟

فرزند رضاشاه که اتفاقا اهل دهات اطراف تبریز است، در یکی از همین جلسات تازه فهمید پدرش اهل سوادکوه بوده و باید سفری به آلاشت برود و خانه پدری اش را از نزدیک ببیند!

گروه فرهنگ و هنر مشرق - میثم رشیدی مهرآبادی، نویسنده و روزنامه‌نگار در یادداشتی در فضای مجازی نوشت:

چرا تهران امن‌تر از همیشه است؟ نه این که تا حالا امن نبوده اما حتی آن همسایه معتاد ما که گاه گاه به خاطر تغییر پارکش دچار نوسانات عقلی و احساسی می شود و می دانم که با نظام و حکومت هم زاویه دارد و حتی آن یکی همسایه که در جلسات مجمع عمومی ساختمان، خودش را فرزند رضاخان معرفی می کند، چند روز است نه موتورشان را بیرون برده اند و نه اتومبیلشان را. حتی خودشان هم در کوچه و خیابان آفتابی نمی شوند.

فرزند رضاشاه که اتفاقا اهل دهات اطراف تبریز است، در یکی از همین جلسات تازه فهمید پدرش اهل سوادکوه بوده و باید سفری به آلاشت برود و خانه پدری اش را از نزدیک ببیند! او البته آدم آرامی است. جز تفرقه افکنی های مرموز و تخریب برخی تجهیزات ساختمان مثل درب بازکن الکترونیکی پارکینگ و پمپ آب، کار دیگری ازش برنمی آید. آن را هم باید بگذاریم به حساب ناراحتی اش از این که مدیریت ساختمان را به خاطر بی مدیریتی هایش بعد از 9 سال از دست داد و با همه تلاشش نتوانست رای اکثریت را به دست بیاورد.

اما آن یکی به رغم جثه کوچکش، گول حجم ظاهری بازویش را می خورد و گاهی صدایش را می اندازد توی گلو و از عربده کشی هم باکی ندارد. همین دو نفر از بین بیست و چند همسایه دیگرمان، نمونه خوبی بودند تا حرکات و سکناتشان را زیر نظر بگیریم و ببینیم جرأت شاخ و شانه کشیدن دارند یا نه؟ اما حیف از همان شبی که برخی به بهانه گرانی بنزین، دشمنی شان با کشور و نظام را رو کردند، حتی از خانه هم بیرون نیامده اند. نشان به آن نشان که یکی شان برای خرید یک بسته سس کچاپ هم تا سوپرمارکت سر کوچه نرفت و زحمتش را داد به کارگر افغان مغازه.

همین ها را کنار هم می گذاریم و تحلیلی از وضعیت امنیت شهر و کشور به دست می آوریم. تحلیلی میدانی که نشان می دهد به خاطر هوشیاری نیروهای امنیتی و انتظامی، امنیت بیشتری در کوچه و خیابان های شهرمان احساس می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان