ماهان شبکه ایرانیان

فیسبوک توسعه اپلیکیشن تشخیص چهره را تأیید کرد

فیسبوک و حریم خصوصی در یک جمله نمی‌گنجند؛ این را می‌توان با توجه به سابقه این کمپانی در رابطه با داده‌های کاربران و حریم خصوصی آن‌ها گفت

فیسبوک توسعه اپلیکیشن تشخیص چهره را تأیید کرد

فیسبوک و حریم خصوصی در یک جمله نمی‌گنجند؛ این را می‌توان با توجه به سابقه این کمپانی در رابطه با داده‌های کاربران و حریم خصوصی آن‌ها گفت. با این حال تصور کنید علاوه بر داده‌های فعلی، این کمپانی توانایی تشخیص چهره شما را نیز داشته باشد؛ آیا از این ترسناک‌تر امکان پذیر خواهد بود؟ باید به شما بگوییم که همین چند سال پیش، فیسبوک به فکر استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره بوده است.

غول شبکه اجتماعی با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال، اپلیکیشنی توسعه داده بود که به کمک آن می‌توانست چهره کارمندان خود را تشخیص دهد. این اپ تنها قابلیت تشخیص چهره کارمندان این کمپانی و دوستان آن‌ها که تشخیص چهره را فعال کرده بودند را داشت و هیچ گاه هم به صورت عمومی در برنامه فیسبوک منتشر نشد. با این حال این اپ می‌توانست با دیدن چهره افراد، عکس حساب کاربری آن‌ها در فیسبوک و همچنین نام آن‌ها را نمایش دهد. از لحاظ ظاهری، این برنامه بسیار ساده و ابتدایی بوده و کاربرد خاص دیگری نداشته است.

فیسبوک

بر اساس گفته‌های یکی از سخنگویان فیسبوک، این کمپانی هیچ برنامه‌ای مبنی بر عرضه این قابلیت به کاربران نداشته و تنها کارمندان این کمپانی می‌توانستند از آن استفاده کنند. با این حال توسعه این اپ بین سال‌های 2015 و 2016 متوقف شده و از آن سال دیگر خبری از این قابلیت به گوش نرسیده است.

به نظر می‌رسد که فیسبوک تنها برای نشان دادن نوآوری کارمندان خود اقدام به استفاده از این تکنولوژی کرده و آن را مربوط به توسعه قابلیت‌های جدید برای آینده در نظر گرفته بوده است. البته این خبر بسیار خوبی خواهد بود، زیرا تصور کنید این کمپانی علاوه بر داده‌های فعلی کاربران، توانایی تشخیص چهره آن‌ها را نیز داشته باشد.

فیسبوک

گفتنی است که پیشنهاد افراد مبنی بر تگ کردن آن‌ها در عکس‌ها، که از نوعی سیستم تشخیص چهره بهره می‌برد هم در دادگاه پرونده‌ای باز دارد. قاضی این پرونده می‌گوید که چنین قابلیتی «فریبنده» بوده و فیسبوک باید میلیارد‌ها دلار غرامت پرداخت کند. با این حال این که این کمپانی از توسعه بیشتر سیستم تشخیص چهره صرف نظر کرده است یا صرفا آن را به حالت تعلیق درآورده، اطلاعاتی در دسترس نیست. تنها راه کاربران هم این است که امیدوار باشند فیسبوک هیچ گاه دوباره به سراغ چنین تکنولوژی نرود؛ که البته بسیار بعید به نظر می‌رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان