ماهان شبکه ایرانیان

ادغام سرویس های دیگر با دستیار صوتی گوگل امکان پذیر شد

تاکنون هیچ راه رسمی برای ادغام سرویس‌های دیگر از سوی توسعه‌دهندگان طرف سوم با دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) وجود نداشته است. امشب گوگل این امکان را فعال کرد.

ادغام سرویس های دیگر با دستیار صوتی گوگل امکان پذیر شد

در کنفرانس I/O امشب، گوگل اعلام کرد از این به بعد Google Actions قرار است روی هر دو دستگاه‌های اندرویدی و آیفون نیز اجرا شود.

این موضوع بدین معنی است که حالا گوگل نسبت به رقیب خود یعنی الکسای آمازون مزیت بزرگی پیدا کرده و می‌تواند امکاناتی که پایه آن‌ها از طرف توسعه دهندگان طرف سوم (غیر از گوگل) آماده شده را به همراه داشته باشد. پیش از این Actions تنها برای بلندگو‌های Google Home کاربرد داشت؛ اما اکنون این ابزار در گوشی‌های هوشمند نیز کار می‌کند و می‌توان به زودی شاهد تغییرات جالب و اضافه شدن امکانات بیشتری به دستیار صوتی گوگل باشیم.

برای مثال، در جریان مراسم، ویدیویی نمونه‌ از سفارش غذا با کمک سرویس Panera از طریق گوگل اسیستنت نمایش داده شده که تنها از طریق صدا و چند تپ کوتاه امکان‌پذیر شد.

گوگل به توسعه‌دهندگان گفته که برای ساخت مهارت‌های جدید گوگل اسیستنت نیازی به نشانه گرفتن یک دستگاه بخصوص نیست، بلکه اکنون می‌توان تمرکز را روی امکانات بخصوص برای ادغام با این دستیار صوتی گذاشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان