چشم امید ریاض به میهمان باج‌گیر

امید بستن عربستان به سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به ریاض در حالی است که وی فقط به هدف باجگیری راهی این کشور نفت خیز می شود تا هرچه می تواند از آن کسب درآمد کند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روزنامه الاخبار، عربستان در حالی به سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به ریاض چشم امید بسته است و امیدوار است صفحه بی اعتنایی به درخواست هایش در زمان ترامپ بسته شود که وی فقط به منظور باجگیری راهی این کشور می شود.

حاصل خوشخدمتی ریاض به ترامپ چیست؟

دلیل این همه تکاپوی سعودی برای فراهم کردن مقدمات میزبانی بی سابقه از ترامپ این است که امیدهای زیادی به این سفر بسته است و آرزو می کند با ورود ترامپ به کاخ سفید صفحه بی اعتنایی باراک اوباما رئیس جمهور قبلی آمریکا به درخواست های فراوان منطقه ای ریاض بسته شود؛ درخواست هایی که رویارویی با ایران در صدر آن قرار دارد.

این خواسته‌ای است که در نشست ریاض کم و بیش از سوی عربستان و متحدانش در محور آمریکایی- سعودی مطرح خواهد بود.

سفر ترامپ تمام خواهد شد و فقط امید به میزان جدی بودن وی در تعامل با درخواست های ریاض یا همان رویارویی هرچه بیشتر با «دشمنان مشترک» باقی خواهد ماند اما محاسبات ریاض با ترامپ متفاوت است و رئیس جمهور آمریکا فقط به منظور باج خواهی عازم ریاض شده است تا آنچه از دوران رو به افول نفت باقی مانده است از آن خود کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان