یکی از روشهای جذاب برای معرفی برند و تبلیغات، موشن گرافیک است. تصاویر انیمیشنی که برای آن سناریو نوشته میشود و با نرمافزارهای مختلف، متحرک شده و سپس روی آن صداگذاری میکنند و نتیجه آن چیزی میشود که در پستهای اینستاگرام شرکتهای بزرگی مثل کوکاکولا یا تبلیغات دیجی کالا به چشمتان میخورد.
موشن گرافیک با توجه به تکنیکها و تصاویر متحرکی که در آن به کار میرود در انواع مختلفی همچون ویدئو موشن، استاپ موشن، ویدئورئال، موشن گرافیک و اینفوموشن دستهبندی میشود. حالا چه فرقی با هم دارند؟
اگر قصد شرکت در دوره و کلاس آموزش موشن گرافیک افترافکت را داشته باشید به طور کامل راجع به هرکدام از این موارد اطلاعات پیدا خواهید کرد اما به طور مختصر بخواهم بگویم، ویدئو موشن همانطور که از اسمش مشخص است، ترکیبی از فیلم و گرافیک در جایی که فیلمبرداری از موضوع، ممکن نیست مورد استفاده قرار میگیرد
در حالی که در ویدئو رئال خبری از گرافیک نیست و کاملا در فضاهای واقعی فیلبرداری میشود و سپس تدوین و صداگذاری روی آن توسط شما انجام میگیرد.
در استاپ موشن از یک جسم یا سوژه به طور مرتب با تغییر حالتهای کمی، عکس گرفته میشود و بعد عکسها را جوری کنار هم قرار میدهید که بیننده تصور کند در حال دیدن یک تصویر متحرک است. با وجودی که کلا موشن گرافیک و کارهای گرافیکی نیاز به حوصله دارد اما این مدل کمی بیشتر، نیازمند حوصله شماست.
اینفوموشن هم همانطور که روی اسمش هست، از تصاویر اینفوگرافیک استفاده میشود. یعنی در این سبک، شما گرافیکتان را طراحی میکنید و سپس با تکنیکهای اینفوگرافیک، آن را تدوین میکنید.
البته قبل از اینکه شما به یک موشن کار حرفهای تبدیل شوید، باید روی یک سری نرمافزارهای کاربردی و تخصصی مسلط شوید. نرم افزارهایی همچون افترافکت، فوتوشاپ، و ... نیاز دارید. این نیاز دارد که دنبال یک آموزشگاه یا یک فرد کاربلد در این زمینه بگردید که چم و خم کار را نشانتان دهد و رشته موشن گرافیک را بصورت اصولی و گام به گام به شما آموزش دهد .
نرم افزار افترافکت که برای خود دنیایی دارد و اگر درگیر آن شوید، انقدر جذاب است که در هر بار تدوین و کار کردن با آن، باز حس کنید هنوز ریزهکاریهایی دارد که برایتان جدید است. در این زمینه دورهها و کلاسهای آموزش افترافکت، که پروژه محور باشد، پلی به سمت آینده شغلی شما محسوب میشود. اگر به کار تدوین علاقه دارید پیشنهاد میکنم این دورهها را از دست ندهید. البته به شرطی که بتواند در کمترین زمین بیشتری بهرهوری و احساس رشد و یادگیری را در شما ایجاد کند.
چرا افترافکت بهترین انتخاب است؟
خلق یک اثر هنری حس زیبایی به آدم میبخشد. حالا اگر این خلق در جلوههای بصری به کار برده شود، جذابیت آن دو چندان میشود. افترافکت یکی از کاملترین نرمافزارهای تدوین و ادیت فیلم است. صحنههای ثابت را متحرک و صحنههای متحرک را ثابت میکند. اگر از طرفداران کارتون و انیمیشن باشید، میتوانید لذت ساخت انیمیشن توسط خودتان را تجربه کنید. انیمیشنهای سه بعدی زیبا که مانند انیمشینی مثل موآنا، شیرشاه، چهار شگفت انگیز و فروزن و... بسازید.
جلوههای ویژهای که در فیلمهای سینمایی میبینید، پودر کردن کارکترها، جلوههای هالیوودی، سه بعدی سازی و هزاران قابلیت دیگر، از ویژگیهای دنیای افترافکت است. ادیت و تدوین فیلم، ویدئو و کارهای تبلیغاتی، بازار گرمی دارد.
اگر بخواهید در بازار داغ موشن گرافیک و افترافکت پا بگذارید، یکی از آموزشگاههایی که میتوانید به آن اعتماد کنید، آموزشگاه موشن گرافیک و افترافکت در تهران، تصویرگران پویا اندیش است که صفر تا صد دوره موشن گرافیک را به شما آموزش میدهد.
برای ثبت نام در دورههای آموزش موشن گرافیک و افترافکت و نیز مشاوره با کارشناسان برای دستیابی به اطلاعات بیشتر، میتوانید با شماره تلفنهای 587 587 22 یا 05 05 58 22 – 021 تماس بگیرید و وب سایت افترافکت را نیز حتما ببینید :
https://aftereffects.ir/