طرز تهیه گردو پلو مجلسی و خوشمزه با طعم و مزه عالی

گردو پلو یکی از انواع غذاهای سالم و مقوی می باشد که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، طرز تهیه گردو پلو بسیار ساده است و به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه گردو پلو مجلسی و خوشمزه با طعم و مزه عالی

گردو پلو از جمله غذاهای لذیذ و بسیار خوشمزه است که از گردو به همراه گوشت یا مرغ و… تهیه می شود که در شهر کرد بسیار رواج دارد، در ادامه مطلب طرز تهیه گردو پلو را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

در مطالب گذشته به شما عزیزان طرز تهیه هویج پلو با مرغ، گوجه پلو و استانبولی پلو را آموزش دادیم در این مقاله شما را با نحوه تهیه گردو پلو آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه گردو پلو مجلسی

 مواد لازم جهت تهیه گردو پلو

  • برنج : سه و نیم پیمانه
  • گوشت گوسفند : سیصد گرم
  • پیاز : سه عدد متوسط
  • گردو : سیصد گرم
  • زعفران : به مقدار لازم
  • زرشک : به مقدار لازم

روش تهیه گردو پلو

طرز تهیه گردو پلو مجلسی با طعم بی نظیر

در روش تهیه گردو پلو ابتدا گوشت تازه گوسفندی را به شکل قیمه ای تکه تکه کنید سپس با کمک ادویه هایی مانند زعفران و فلفل سیاه طعم دار کنید.

حالا ظرف مناسبی را بر روی حرارت قرار دهید سپس یک پیاز را داخل آن رنده یا به صورت ریز خرد کنید و تفت دهید حالا کمی روغن اضافه کنید و پیاز ها را همراه با تکه های گوشت تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد.

حالا دو لیوان آب به گوشت تفت داده شده بیافزایید و پس از اینکه آب جوشید شعله را ملایم کنید تا گوشت کاملا پخته شود و داخل ظرف دیگری مقداری روغن بریزید و یک عدد پیاز دیگر را ریز خرد کرده و تفت دهید تا طلایی رنگ شود حالا به پیاز ها نمک و زرد چوبه اضافه کنید سپس از روغن گرفته و کنار بگذارید.

در این مرحله از طرز تهیه گردو پلو، گردو را با دست به صورت درشت خرد نمایید و اجازه دهید به مدت یک ساعت داخل آب سرد بمانند سپس پوست رویه گردو را جدا کنید و در کمی روغن تفت دهید و به آن زرشک شسته شده بیافزایید و تفت دهید.

حالا پیاز طلایی را که از قبل آماده کرده اید را به همراه گوشت پخته شده و زعفران غلیظ به آن اضافه کنید، در صورت تمایل می توانید کمی هل آسیاب شده نیز بیافزایید سپس به منظور بلند شدن عطر هل به مدت چند دقیقه تفت و کنار بگذارید.

در مرحله آخر از نحوه تهیه گردو پلو، برنج را آبکش کرده و مواد تهیه شده را لا به لای برنج قرار دهید و اجازه دهید دم بکشید و پس از دم کشیدن در دیس مورد نظر سرو نمایید سپس روی برنج را با زرشک، زعفران و سبزیجات دلخواه تزیین کنید، نوش جان.

دستور تهیه گردو پلو

امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و این غذا خوشمزه و متفاوت را در منزلتان تهیه نمایید، برای آشنایی با دستور پخت انواع غذای ایرانی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان