مسعودی فر خبر داد؛

رشد ۲ درصدی نزاع‌های جمعی در ۶ ماه نخست سال جاری

مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی قوه قضاییه گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۳ هزار و ۹۰۰ نزاع دسته جمعی در کشور رخ داده است.

رشد 2 درصدی نزاع‌های جمعی در 6 ماه نخست سال جاری

رشد 2 درصدی نزاع‌های جمعی در 6 ماه نخست سال/ فوت بیش از 2 هزار نفر در تصادفات درون شهریبه گزارش خبرنگار  حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا مسعودی فر مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی قوه قضاییه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: اداره کل پیشگیری‌های امنیتی در مورد جرائمی که جنبه امنیتی و انتظامی دارد، برنامه‌ریزی می‌کند.

وی گفت: ما از ابتدای امسال 15 برنامه در حوزه امنیتی و انتظامی در نظر گرفتیم که یکی از آن‌ها مداخلات انتظامی در جهت کاهش تلفات جانی تصادفات دورن شهری است؛ به همین دلیل برنامه‌هایی در جهت اصلاح هندسی معابر که برعهده شهرداری‌ها است را در نظر داریم.

وی با بیان اینکه از پلیس درخواست کردیم معابری که بیشترین حوادث رانندگی رخ می‌دهد را اعلام کند، افزود: اتوبان آزادگان در تهران یکی از مسیر‌های پر تصادف است.

مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی قوه قضاییه ادامه داد: 20 درصد جانباختگان حوادث رانندگی مربوط به تصادفات درون شهری است.

مسعودی فر با اشاره به اینکه علت بیشتر تصادفات عابران پیاده هستند، بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده میزان تصادفات جرحی 7 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در مورد تصادفات منتهی به فوت یک درصد افزایش داشتیم، اما امیدواریم تا پایان سال روند بهتر شود، افزود: در 6 ماه نخست سال، 1919 تصادف منجر به فوت رخ داده است که در این حوادث 2016 نفر فوت و 134 هزار و 686 نفر مصدوم شدند.

مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی قوه قضاییه اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما تمرکز بر روی جرائم خشن، قتل و نزاع‌ها است.

مسعودی فر گفت: در 6 ماه نخست امسال 14 هزار و 779 نزاع دو نفره و 3 هزار و 900 نزاع دسته جمعی در کشور رخ داده است که در هر دو مورد 2 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتیم.

وی ادامه داد: برنامه دیگر ما ناامن کردن مراکز تهیه و توزیع مواد مخدر است که در این جهت مناطق پرخطر شناسایی شد.

مسعوی فر با اشاره به اینکه برای این کار از ظرفیت بسیج استفاده کردیم و تا کنون حدود 1500 محله پر خطر در کل کشور شناسایی شده است، افزود: در 350 نقطه کار عملیاتی انجام شد که منجر به دستگیری افرادی شده است.

مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی قوه قضاییه افزود: برنامه دیگر ما جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز آب است که در 6 ماهه نخست سال 6 هزار و 725 چاه غیر مجاز مسدود و 308 مورد توقیف اداوت حفاری را داشتیم؛ البته در برخی مناطق مانند جنوب استان اصفهان و جنوب کشور برخورد با برداشت‌های غیر مجاز آب موجب درگیری‌ها و حتی مسائل امنیتی می‌شود.

مسعودی فر گفت: یکی از برنامه‌های دیگر ما در سال جاری شناسایی مناطقی است که مستعد مهاجرت افراد به شهر‌ها هستند. باید اقداماتی انجام دهیم که میزان مهاجرت را کم کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های ما مدیریت موتور سیکلت سوار‌ها است، اظهار کرد: بیش از 24 درصد فوتی‌های تصادفات مربوط به موتور سیلکت سوار‌ها می‌شود.

مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی قوه قضاییه گفت: از سال 86 تا 96 بیش از 50 هزار موتورسوار در تصادفات فوت کردند که بیشترین تصادفات در استان‌های خراسان رضوی، تهران، فارس، اصفهان و خوزستان بود.

وی با بیان اینکه حدود 11 میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد که فقط 4 میلیون گواهینامه موتور سیکلت صادر شده است، اظهار کرد: از این  تعداد موتور سیکلت‌، حدود 9 میلیون مورد به سن فرسودگی رسیده اند و بالای 10 سال سن دارند.

در حال تکمیل...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر