جزئیات لایحه بودجه ۹۹

آیا دلار ۴۵۰۰ تومانی واقعیت دارد؟

خبرگزاری مهر: محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه ستاد بودجه 99، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فردا رئیس جمهوری لایحه بودجه 480 هزار میلیارد تومانی را در قالب 19 پیوست به مجلس تقدیم می‌کند؛ بودجه سال 99 کل کشور هم بر اساس برنامه اصلاح ساختاری بودجه که از سال گذشته در 4 محور و 9 بسته برنامه و پروژه توسط سازمان برنامه و بودجه آماده شد، تهیه گردیده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: شاید ویژگی اصلی و متفاوت لایحه بودجه 99 نسبت به بودجه سال‌های قبل، تاثیر و ملاحظاتی است که شرایط تحریمی در اقتصاد کشور ایجاد کرده است؛ این بودجه برای اولین سالی است که متقارن با ظالمانه‌ترین تحریم ها، تدوین شده است؛ بنابراین از نظر منابع بودجه ای، مخارج، سیاست‌ها و اهداف، بودجه را با توجه به شرایط مقاومت در برابر تحریم‌ها تنظیم کرده ایم.

کمترین وابستگی به نفت

وی با اشاره به منابع لایحه بودجه 99، ادامه داد: در منابع تلاش کردیم کمترین وابستگی را در طول تاریخ اقتصادی کشور، به منابع نفتی داشته باشیم. تلاش می‌کنیم از منابع داخلی خود در هر شرایطی که دشمن موقعیتی فراهم کند که کل نفت در محاسبات بودجه‌ای ظاهر نشود، بودجه را اداره کنیم. الان در شرایطی هستیم که وزارت نفت با همکاری سایر دستگاه‌ها به نحو شایسته‌ای می‌تواند آنچه که حق این ملت است را از بازار به صورت رسمی محقق کند.

معاون رئیس جمهور افزود: سعی کردیم کمترین وابستگی به متغیر‌های برون زا همچون صادرات نفت داشته باشیم. حتی نسبت به سال گذشته منابع نفتی را به یک سوم تقلیل دادیم. آن مقداری هم که از صادرات نفت منابعی به دست آید صرف طرح‌های عمرانی خواهیم کرد. حتی یک ریال در اموری غیر از طرح‌های عمرانی، استفاده نخواهیم کرد.

نوبخت گفت: رقم دیگری که از راه واگذاری دارایی‌های مالی دولت به دست آید، صرف بازپرداخت تعهدات (بدهی ها) طرح‌های عمرانی خواهیم کرد.

اتصال مرکز 4 استان دیگر به شبکه سراسری

وی با بیان اینکه 70 هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی پیش بینی کرده ایم، اظهار داشت: با این بودجه می‌توانیم چند کیلومتر راه آهن جدید در کشور بهره برداری کنیم؛ طبق وعده‌ای که داده بودیم مراکز استان‌های همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام و میانه-بستان آباد را افتتاح کردیم و در سال آینده تلاش می‌کنیم که مراکز استان‌های کردستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی را به شبکه سراسری وصل کنیم.

آیا دلار 4500 تومانی واقعیت دارد؟
در حالی که نرخ ارز تامین کالای اساسی در بودجه سال آینده 4200 تومان اعلام شد، ولی امروز صحبتی از علی ربیعی سخنگوی دولت منتشر شد که نرخ دلار را برای سال آینده4500 تومان اعلام کرده است.

به گزارش میزان، طی چند هفته گذشته، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره قیمت دلار در لایحه بودجه سال 99 گفت: قیمت دلار برای کالا‌های اساسی در لایحه بودجه 99 همچنان چهار هزار و 200 تومان پیش بینی شده است.

این در حالی است که امروز صحبت‌هایی از علی ربیعی سخنگوی دولت مبنی بر تامین کالای اساسی با ارز 4500 تومانی در فضای رسانه‌ای در حال انتشار است.

در این رابطه مهدی قمصریان رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور در گفتگو با خبرگزاری میزان، ضمن رد صحبت‌های ربیعی نرخ ارز را در بودجه سال آینده همان 4200 تومان اعلام کرد.

سخنگوی سازمان برنامه: ارز دولتی کالا‌های اساسی برای سال آینده همان 4200 تومان است

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که ارز دولتی در لایحه بودجه سال 99 کل کشور همان نرخ 4200 تومان پیش بینی شده است.

به گزارش مهر، مهدی قمصریان، رئیس مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور در توییتی در واکنش به سخنان علی ربیعی سخنگوی دولت مبنی بر افزایش نرخ ارز دولتی از 4200 تومان به 4500 تومان، آن را سهو لسان دانست و نوشت: «قیمت ارز برای واردات کالا‌های اساسی در لایحه بودجه 99 مانند سال جاری 4200 تومان است نه 4500 تومان. احتمالا سهو لسانی صورت گرفته.»

آیا دلار 4500 تومانی واقعیت دارد؟

به گزارش مهر، علی ربیعی، سخنگوی دولت چهارشنبه هفته گذشته در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران گفته بود که «سقف بودجه 480 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و همچون سال جاری برای تامین کالا‌های اساسی ارز دولتی اختصاص یافته است که در این راستا مقرر شده برای سال آینده 10.5 میلیارد دلار ارز با نرخ 4500 تومان (افزایش 300 تومانی نسبت به سال 98) اختصاص یابد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان