بازخوانی و یادآوری کارنامه پارسایی؛

حسین پارسایی و ابتذال‌هایی که پایان ندارد!

پارسایی که در شبکه نمایش خانگی هر اثر مبتذلی را بدون نظارت و صیانت بر ارزش های ایرانی اسلامی منتشر می‌کند در حوزه تئاتر که طبیعتا رصد کمتری می‌شود به هیچ ارزشی پایبند نیست.

به گزارش مشرق، در افسانه‌های یونان باستان الهه‌ای وجود دارد به نام نارسیس، گویا از خودشیفتگی بسیار فقط خودش را قبول داشته و در طول روز تنها به تصویر صورت خودش در آب خیره می‌شده. با این که سال‌ها از شکل گیری افسانه‌های باستانی می‌گذرد اما گویا هنوز می‌شود کاربردی برایشان پیدا کرد. امروز سلبریتی‌ها جای نارسیس الهه یونانی را گرفته‌اند. البته با این تفاوت که نارسیس از ابتدا هیچ شخص دیگری را غیر خودش آدم حساب نمی‌کرد و سلبریتی‌ها به ظاهر مردم دوستی می‌کنند و در عمل هیچ کس را غیر خودشان آدم حساب نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:

آیا نهادهای ارزشی از «مخملبافِ تئاتر» تجلیل خواهند کرد!؟

گویا قرار است نمایش گران قیمتی به نام بینوایان با حضور تعداد زیادی از سلبریتی‌ها در سالن هتل اسپیناس پالاس به روی صحنه برود. شنیده شده قیمت هر بلیت 250 هزار تومن خواهد بود. این اواخر دور تناقض گویی‌های سلبریتی ها به اوج خودش رسیده و تفاوت بین آن‌ها و مردم بیش از پیش روشن می‌شود. سلبریتی‌های بازیگر گویا در بدترین شرایط اقتصادی نیز تنها به شکاف طبقاتی دامن می‌زنند و به فکر جیب خودشان هستند. بلیت 250 هزارتومنی نمایش بینوایان! قرار است برای قشر مرفه جامعه ساعات خوشی را به ارمغان بیاورد و طبیعی است که قشر متوسط و ضعیف جامعه در حساب و کتاب‌های تولیدکنندگان این آثار هیچ جایی ندارند.

تعدادی از بازیگران نمایش بینوایان

تولید این آثار فارغ از محتوای آن‌ها تنها برای یک قشر متمول صورت می‌گیرد و قشر متوسط و ضعیف جامعه اصلا نه موضوعیتی دارند و نه اهمیتی! گویا اکثریت مردم کشور تنها ابزارهایی هستند که در مواقع خاص پز روشنفکری سلبریتی‌ها باشند و با بالابردن فالوئرهای بازیگران آنها را محبوب‌تر و بفروشتر از قبل نشان دهند.

البته در این نمایش یک نام بیش از بقیه نام‌ها به چشم می‌آید، و آن حسین پارسایی کارگردان تئاتر و مدیرکل دفتر نمایش خانگی است. او سال گذشته نیز با اجرای «الیور توئیست» رکورد گران قیمت ترین بلیت تئاتر را به نام نمایش خودش ثبت کرده بود.

شنیده‌ها حاکی ازآن است که پارسایی امسال با بینوایان قرار است رکورد خودش را در گران ترین بلیت نمایش افزایش داده و  از 120 هزار تومان به بلیتی 250 هزار تومان برساند.

حسین پارسایی و ابتذال‌هایی که پایان ندارد!

اما مهم‌تر از تئاتر بینوایان و افزایش عجیب قیمت بلیت تئاتر، شخص حسین پارسایی است. او که مدیر کل دفتر نمایش خانگی وزارت ارشاد است، چندی پیش با حمایت از اثر مبتذل نمایش خانگی «ممنوعه» خواستار عدم توقیف این مجموعه شده بود. در حالی که به گفته تمامی کارشناسان پخش چنین مجموعه‌هایی چیزی جز تهاجم فرهنگی به خانواده اصیل ایرانی نخواهد بود.

البته مشکلات حسین پارسایی وحمایت او از ابتذال به همین جا ختم نمی شود. حسین پارسایی دبیری شورای سیاست‌گذاری تماشاخانه ایرانشهر را نیز در کارنامه خود دارد. در خصوص شیوه‌های اجرایی غلط آن مجموعه سخن‌ها بسیار است اما فساد مبنی بر حضور آقای مدیرکل به‌قدری عمیق‌تر و فراتر از این مباحث است که ناگزیر باید از آن گذشت و به بخش مهم، یعنی سیاست‌گذاری آن سالن اشاره کرد.

کافیست نگاهی به نمایش‌های هدف‌دار، سخیف و صدالبته با مضامین خاص و اشاعه دهنده برخی تفکرات دیکته شده بعضی جریانات معاند و مخالف انقلاب بر روی صحنه آن مجموعه انداخته شود تا در هرکدام رد پا و اعمال‌نفوذ جناب مدیرکل را یافت.

از نمایش «نماینده ملت» که تمسخر سخیفی از ... و به کارگردانی مجید مظفری در این مجموعه به روی صحنه رفته است تا نمایش «دیگری» به کارگردانی بهاره رهنما که مصداق بارز ترویج و تبلیغ همنجسگرایی بوده و یا روایت فحشا در نمایش «ولپن» به کارگردانی مهدی کوشکی و همچنین و همچنین اشاعه پوچ‌گرایی در جامعه ایرانی در نمایشی با عنوان «بوف نه‌چندان کور» با کارگردانی محمدعلی سجادی و یا هجویه سخیف، نازل و غرب‌گرای «پالت» به کارگردانی محمد حاتمی تنها نمونه‌ها و موارد دم‌دستی و نه‌چندان دور این سالن نمایشی است که همگی نشان از عمق فساد و ریشه دواندن جریان نفوذی و ولنگاری فرهنگی در سالن تئاتر ایرانشهر است. نکته جالب این است که تمامی این اجراها درنهایت تأسف مجوز مرکز هنرهای نمایشی را نیز داشته اند.

نمایش دیگری

این‌ها خلاصه‌ای از پیامدهای حضور حسین پارسایی در شبکه نمایش خانگی و در شورای سیاست گذاری تئاتر ایرانشهر بوده است. پارسایی که در شبکه نمایش خانگی هر اثر مبتذلی را بدون نظارت و صیانت بر ارزش های ایرانی اسلامی منتشر می‌کند در حوزه تئاتر که طبیعتا رصد کمتری می‌شود به هیچ ارزشی پایبند نیست. او در آثار تولیدی خودش نیز با تعیین قیمت‌های گزاف برای تهیه بلیت نمایش تنها قشر خاصی از جامعه را مخاطب نمایش‌های خود قرار می‌دهد.

نمایش ولپن
نمایش پالت

نکته ای که به ذهن متبادر می‌شود این است که تا چه زمانی باید شاهد حضور مدیرانی بود که در عمل مقابل مردم و فرهنگ اسلامی بوده‌اند. چرا با وجود روشن شدن تفاوت مبنایی بین این مدیران و بدنه مردم تلاشی برای برکناری امثال پارسایی از مراکزی که وظیفه اصلیشان صیانت از فرهنگ اسلامی ایرانی است نمی‌شود.

منبع: رجانیوز

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان