اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

جزییات سه طرح تولیدی در پتروشیمی نوری/ فلرها خاموش می‌شوند

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در نشست خبری روز جاری، تقی صانعی مدیرعامل پتروشیمی نوری توضیحاتی در خصوص پروژه شیرین سازی محصول این مجتمع ارائه داد. وی با اشاره به پایان سال 2019 و قوانین IMO مبنی بر سولفورزدایی گفت: این پروژه در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است که در صورت مشخص شدن برنده مناقصه، پروژه شیرین سازی از پایان سال جاری کلید خواهد خورد.

صانعی در ادامه توضیحات خود افزود: در حال حاضر میزان گوگرد محصولات پتروشیمی نوری برابر با 1400ppm  است که در صورت اجرایی شدن پروژه شیرین سازی، میزان گوگرد به 10یا 20خواهد رسید. به گفته مدیرعامل پتروشیمی نوری با کاهش میزان سولفور محصولات، تسریع فروش و افزایش قیمت تولیدات نوری خواهد شد. وی مدت زمان پروژه را 36 ماه و میزان سرمایه گذاری را 120 میلیون دلار اعلام کرد.

پروژه دیگر در دست اجرای پتروشیمی نوری، طرح زیروفلرینگ است که در راستای آن گازهای فلز لین مجتمع جمع آوری و گوگرد آن به سولفورآمونیوم تبدیل می شود.به گفته مدیرعامل پتروشیمی نوری، با اجرا شدن این پروژه علاوه بر کاهش محسوس مصرف گاز طبیعی، تولید LPG نیز افزایش یافته و نهایتا تولید فلر در مجتمع نوری به صفر می رسد.

صانعی در خصوص بحث خوراک نیز گفت: اغلب واحدهای پتروشیمی از کمبود خوراک رنج می برند اما پتروشیمی نوری با اجرا کردن طرح ولو به تمام فازهای گازی پارس جنوبی متصل شده و قابلیت این را دارد که از تمام پالایشگاه های پارس جنوبی خوراک تامین کند. وی در خصوص  میزان خوراک دریافتی نوری نیز گفت: این مجتمع 4.77 میلیون تن در سال خوراک مصرف می‌کند که 4.5 میلیون تن آن میعانات گازی است که از پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی دریافت می‌کند و 270 هزار تن بنزین پیرولیز است که از پتروشیمی جم دریافت می‌شود. این پتروشیمی سرویس‌های جانبی خود را مثل ابر، بخار، آب، نیتروژن و ... را نیز از پتروشیمی مبین دریافت می‌کند.صانعی محصولات اصلی مجتمع را پارازایلین، بنزن و آرتوزایلین با حجم 1.2 میلیون تن در سال و محصولات فرعی مجتمع را هیدروکربن‌های سنگین، آرماتیک سنگین، رافینیت، هیدروکربن‌های سبک، ال پی جی، برش پنتان و نفتای سبک با حجم 3.3 میلیون تن در سال عنوان کرد.

وی همچین از افزایش 20 درصدی ظرفیت تولید پارازایلین و 10 درصدی بنزن در پتروشیمی نوری خبر داد و گفت: این افزایش ظرفیت تولید از طریق بهسازی و ارتقای سیستم های فنی ایجاد شده و سبب رشد تولید در پتروشیمی نوری شده است. همچنین مدیرعامل پتروشیمی نوری در خصوص صادرات پارازایلین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به طور متوسط روزانه هزار تا 120 تن پارازایلین به بازارهای جهانی صادر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان