کاهش ۲۵ درصدی گازهای گلخانه‌ای با رونق سی‌ان‌جی

افزایش ۱۰ درصدی مصرف سی‌ان‌جی در منطقه تهران

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از رشد ۱۰ درصدی مصرف گاز طبیعی خودروهای گازسوز منطقه تهران همزمان با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت خبر داد

وی افزود: این افزایش 10 درصدی در حالی محقق شده است که طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور در هفت روز مانده به پایان آبان‌ماه (جمعه، 24 آبان‌ماه) اعلام و اجرایی شد و میزان افزایش در ماه آذر در شهر تهران و دیگر استان‌ها بیش از این خواهد بود. قلی‌پور مجموع مصرف گاز طبیعی خودروها در آبان‌ماه را 603 میلیون و 317 هزار و 68 مترمکعب اعلام کرد و گفت: این درحالی است که مجموع مصرف گاز طبیعی (سی‌ان‌جی) در خودروهای گازسوز در مهرماه امسال 580 میلیون و 300 هزار و 135 مترمکعب بوده است.مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین مقدار مصرف گاز طبیعی فشرده در خودروها را در 16 روز ابتدایی آذرماه امسال 340 میلیون مترمکعب اعلام کرد که این میزان از مصرف میانگین روزانه 21 میلیون و 250 هزار مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور حکایت دارد. قلی‌پور تاکید کرد: بیشترین مقدار مصرف سی‌ان‌جی کشور در آبان‌ماه امسال مربوط به منطقه تهران با 60 میلیون و 543 هزار و 528 مترمکعب و کمترین آن مربوط به منطقه چابهار با 268 هزار و 779 مترمکعب بوده است.وی تصریح کرد:  تا پیش از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، به‌طور میانگین روزانه 19 میلیون مترمکعب بوده است. مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: 50 درصد از ظرفیت اسمی عرضه گاز طبیعی (سی‌ان‌جی) به خودروها هم‌اکنون خالی است و امکان عرضه دوبرابری گاز طبیعی به خودروهای دوگانه‌سوز تا بیش از 40 میلیون مترمکعب نیز وجود دارد.

  کاهش 25 درصدی گازهای گلخانه‌ای با رونق سی‌ان‌جی

به گزارش«ایرنا» دبیرکل فدراسیون صنعت نفت ایران با اشاره به کاهش 25 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای که با رونق مصرف سی‌ان‌جی، محقق می‌شود، گفت: عملیاتی شدن مصوبه جدید شورای‌عالی اقتصاد به منظور ارائه تسهیلات برای دوگانه‌سوز کردن خودروها، آثار اقتصادی بسیار مثبتی را برای کشور خواهد داشت. وحید تقی‌خانی با بیان اینکه هدف اصلی و مشترک در مباحث استفاده از انواع سوخت‌های جایگزین، کاهش هزینه‌ها، آلودگی هوا و آلاینده‌های ناشی از سوختن سوخت‌های سنگین است، افزود: متان یا گاز طبیعی در بین سوخت‌های هیدروکربنی، کمترین آلایندگی را دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان