حناچی تاکید کرد

لزوم بهره‌گیری مردم از روش‌های پاک‌تر برای تردد

شهردار تهران بر لزوم بهره گیری شهروندان از روش‌های پاک‌تر برای تردد تاکید کرد.

لزوم بهره‌گیری مردم از روش‌های پاک‌تر برای تردد

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در پایان آیین بهره برداری از 48 پروژه مدیریت شهری در منطقه 21  در جمع خبرنگاران گفت: با بهره برداری از پروژه تقاطع دو گاز اتصال بزرگراه فتح به اتوبان کرج برقرار شد؛ تقاطعی که آخرین چراغ قرمز این مسیر محسوب می‌شد و شهروندان مدت طولانی پشت این چراغ می‌ماندند که با حذف آن در وقت صرفه جویی خواهد شد.

وی ادامه داد: در فاز نخست این مسیر از بزرگراه فتح تا شمال جاده مخصوص احداث شده و در ادامه تا اتوبان کرج ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: امروز به موازات این پروژه، 48 پروژه دیگر در سطح منطقه 21 با مشارکت بخش خصوصی به افتتاح رسید که از مهمترین آنها می‌توان به تقاطع باغستان- فتح اشاره کرد که بزرگراه فتح را به اتوبان کرج متصل می‌کند و مسافت را در تردد خودروها کاهش می‌دهد. همچنین در این تقاطع خطرهای بسیاری بود که با بهره برداری این مسیر به وسلیه ساخت روگذر و زیر گذر شاهد کاهش تصادفات در این محدوده خواهیم بود.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به روش‌های جدید تامین منابع مالی برای پروژه‌های شهرداری اشاره و اظهار کرد: روش‌های جدید تامین منابع مالی در دستور کار شورا و شهرداری تهران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این روزها ما با معضل آلودگی هوا مواجه هستیم و راهی جزء کاهش آلاینده‌ها نداریم. سه شنبه‌های بدون خودرو امروز یک ساله شد و امیدواریم مردم از روش‌های پاک تر برای تردد استفاده کنند ما نیز در حوزه ارتقای حمل و نقل عمومی تمام تلاش خود را می‌کنیم و امیدواریم سهم دوچرخه نیز در این مسیر فراهم شود.

وی در خصوص بهره گیری از فضاهای موجود در سطح منطقه 21 که در اختیار واحدهای صنعتی هستند نیز گفت: 36 درصد منطقه 21 را فضاهای صنعتی تشکیل می‌دهند که امروز برخی از آنها فعال و بخشی غیر فعال هستند. باید برنامه ریزی برای واحدهای غیر فعال داشته باشیم تا منطقه را از شرایط حاد خارج کنیم.

به گزارش ایسنا، محمودی شاه نشین، نماینده مردم ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از شهرداری تهران درخواست کرد تا خط بی‌آرتی غرب تهران به سمت میدان آزادی را هر چه سریعتر احداث کند.

وی  گفت: منطقه 21 دروازه غربی ورودی تهران است که 10 شهر هم با آن در ارتباط هستند و بیش از 1.5 میلیون نفر در این شهرها ساکن هستند لذا باید برای افتتاح پروژه تقاطع دو گاز از منطقه 21 قدردانی کنم.

وی افزود: چند پروژه در سطح منطقه 21 اجرایی شده که نقش بسیار موثری در ترافیک این منطقه داشته است اما دو پروژه مورد نیاز نیز با توجه به حجم ترددها از شهرهای غربی به سمت میدان آزادی مورد نیاز است که باید اجرایی شود و در موقعیتی که درگیر آلودگی هوا هستیم نقش بسزایی خواهد داشت؛ نخست این که اتوبوس‌های فرسوده از شهرهای غربی به سمت میدان آزادی مسافران را جابجا می‌کند لذا امیدوارم شهرداری تهران در خصوص احداث خط بی آر تی در این مسیر اقدام لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: مجلس دو دستاورد مهم در حوزه مدیریت شهری یکی لایحه درآمدهای پایدار شهرداریها در صحن مجلس در دستور بررسی دارد.

وی تاکید کرد: سال‌های سال شهرها با تراکم فروشی اداره می‌شدند که این لایحه راه و روش خوبی برای درآمدهای پایدار و مستمر و همیشگی برای شهرداریها به همراه دارد.

نماینده مردم ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی  در ادامه صحبت‌های خود به افزایش سهم شهرداریها از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: امیدواریم که سهم دولت و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از این محل به صورت مساوی تقسیم شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان