خودروهای وارداتی با سوخت یورو ۴ سازگاری ندارند

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان درباره اقدامات صورت گرفته برای کاهش آلودگی خودروهای سواری اظهار داشت: تولید خودروهای داخلی بر اساس مصوبه هیات دولت بر اساس استاندارد یورو ۴ تولید می شود، اما سوخت یورو ۴ در سراسر کشور به صورت مناسب توزیع نمی شود

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان درباره اقدامات صورت گرفته برای کاهش آلودگی خودروهای سواری اظهار داشت: تولید خودروهای داخلی بر اساس مصوبه هیات دولت بر اساس استاندارد یورو 4 تولید می شود، اما سوخت یورو 4 در سراسر کشور به صورت مناسب توزیع نمی شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: نبود سوخت پاک در کشور یکی از علت های اصلی افزایش آلودگی هوا است. در کشور این نوع سوخت به میزان کافی توزیع نشده تا همگان بتوانند از آن استفاده کنند. در حال حاضر در کاهش آلایندگی محدودیت داریم و اگر بخواهیم به استاندارد یورو 5 دست یابیم باید سوخت آن را فراهم کنیم.
دبیر انجمن خودروسازان در ادامه بیان داشت: سوخت خودروهای وارداتی یورو 7 است و این نوع سوخت در کشور وجود ندارد. زمانی که این خودروها از سوخت یورو 4 استفاده می کنند، موتور این خودروها آسیب می بیند و باعث تولید آلایندگی بیشتر می شود و حتی میزان تولید آلایندگی این خودروها بیشتر از یورو 4 خواهد بود.
نعمت بخش در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه سوخت یورو 5 فراهم نیست و در سراسر کشور توزیع نمی شود، باید سنسورها و ایسیو این خودروها فراهم شود، اما با توجه به تحریم ها و قطع ارتباط با قطعه سازان خارجی این امکان وجود ندارد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان