تصاویر: کمبود سوخت در کوبا؛ مردم اسب و گاو سوار شدند

کمبود سوخت کوبایی ها را مجبور کرده که برای کشاورزی، حمل و نقل و سفر از حیواناتی از قبیل اسب و گاو استفاده کنند.کمبود سوخت و تحریم های گسترده کوبا از سوی آمریکا موجب شده تا مردم کوبا به استفاده از اسب و گاو روی آورند.

فرارو: در شهر لوس پالاسیوس در 100 کیلومتری غرب هاوانا پایتخت کوبا هم اکنون برای حمل و نقل، سفر و کشاورزی از اسب و گاو استفاده می شود.

تا پیش از این از تراکتور برای شخم زدن زمین های کشاورزی و مزارع تنباکو استفاده می شود اما حالا تراکتورها جای خود را به حیوانات داده اند.

آلفردو رینوسو یک مقام کشاورزی در کوبا می گوید با توجه به محدودیت سوخت ما باید حیوانات را در شخم زدن مزارع به کار ببریم. ما باید در طول فصل سرما حدود 1200 هکتار زمین را با قدرت حیوانات آماده کشت کنیم.

در شهر بایامو کالسکه هایی که با اسب کشیده می شوند جای خود را به تاکسی ها و حمل و نقل عمومی داده اند.

سیلویا دیاز یکی از ساکنان بایامو می گوید تا پیش از این از کالسکه برای توریست ها و گردشگران استفاده می شد اما حالا استفاده از آنها برای حمل و نقل و جابجایی مسافر بیشتر شده است. قیمت سوار شدن در کالسکه ها بین دو تا 5 پزو است.

همچنین از گاری هایی که توسط اسب و گاوها کشیده می شد برای جمع آوری زباله های سطح شهر نیز استفاده می شود.

مقامات کوبا همواره تاکید دارند کاخ سفید با تداوم سیاست های خصمانه و تشدید محاصره اقتصادی چند دهه ای علیه هاوانا عرصه را بر مردم این کشور تنگ تر و شرایط سختی را ایجاد کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان