در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چرا کودکم گوشه‌گیر شده است؟

یک روانشناس درباره علت گوشه گیری کودکان توضیحاتی داد.

چرا کودکم گوشه‌گیر شده است؟

سمانه بهزادپور روانشناس کودک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت گوشه‌گیری کودکان اظهار کرد: برخی از کودکان از ابتدا آرام، کم‌رو، گوشه گیر و درون‌گرا هستند، اما گاهی برخی از کودکان ناگهانی درون‌گرا و کم‌رو می‌شوند.

وی ادامه داد: ذات کودکان را نمی‌توان تغییر داد و کودک کم‌رو را اجتماعی و کودک برون‌گرا را درون‌گرا کرد چراکه نمی‌توان صفت شخصیتی کودک را دستکاری کرد.

این روانشناس بیان کرد: اگر صفت شخصیت کودک درون‌گراست که دارد به ضررش تمام می‌شود و نمی‌تواند در محیط اجتماعی از خود دفاع کند و یا رفتار جرأت‌مندانه داشته باشد باید اصلاح شود، چراکه ممکن است زمینه بروز اختلالاتی مانند اضطراب جدایی در کودک ایجاد شود.

بهزادپور گفت: اگر کودکی برون‌گرا بوده، اما حالا به طور ناگهانی گوشه گیر شده باید علت یابی شود که این مشکل از کجا آغاز شده است همچنین اگر گوشه گیری ادامه پیدا کرد باید ارزیابی تخصصی‌تر شود چراکه ممکن است نشانه افسردگی و یا اضطراب باشد.

وی اضافه کرد: والدین زمانی که با گوشه گیری کودکشان مواجهه می‌شوند در محیط مدرسه کنکاش کنند، چه اتفاقی افتاده است که کودک برون‌گرای آن‌ها آرام و گوشه گیر شده است.

این روانشناس با بیان اینکه گاهی اوقات جو متشنج خانه باعث گوشه گیری کودک شده است، افزود: کودکان گاهی به دلایل مختلف از والدین ناراحت هستند و یا می‌خواهند جلب توجه کنند به همین دلیل گوشه گیری می‌کنند.

بهزادپور خاطرنشان کرد: گوشه گیری کودکان دلایل مختلفی دارد، به همین دلیل متناسب با آن باید راهکار ارائه شود، همچنین اگر موضوع عمیق‌تر باشد نیاز به درمان تخصصی‌تر نزد مشاور دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان