ماهان شبکه ایرانیان

سردار فرهنگ‌دوست در هشتمین نشست گام؛

افزایش اعتماد عمومی مستلزم تبیین کامل انقلاب به نسل جوان است

ایسنا/یزد هشتمین نشست گفت‌وگوهای اجتماع محور، در قالب طرح ملی گام با موضوع «بازخوانی خاطرات جانبازان دفاع مقدس» و رویکرد محوری «از آرمان تا واقعیت» به میزبانی سازمان جهاددانشگاهی در یزد برگزار شد.

افزایش اعتماد عمومی مستلزم تبیین کامل انقلاب به نسل جوان است

هشتمین نشست طرح گام از سلسله «گفت‌وگوهای اجتماع محور» استان یزد با موضوع «بازخوانی خاطرات جانبازان دفاع مقدس از آرمان تا واقعیت»، با حضور سردار«محمدرضا فرهنگ‌دوست» مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر، «فخرالسادات خامسی‌هامانه» مدیر کل امور اجتماعی استانداری و جمعی از ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد برگزار شد.

خامسی‌هامانه در این نشست با بیان این‌ که تلاش برای توسعه اجتماعی از جمله مهمترین اهداف سلسله نشست‌های گام است، اظهار کرد:‌ توسعه فرهنگی و اجتماعی استان و کشور مستلزم همکاری و همراهی اقشار مختلف جامعه است.

وی ایجاد فضای صمیمی به منظور بیان دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی را از جمله موثرترین راهکارهای ساماندهی معضلات اجتماعی دانست و افزود:‌ ترویج ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی بین نسل جوان نقش مهمی در توسعه اجتماعی امروز ایفا می‌کند.

خامسی‌هامانه مردمی نشدن مباحث اجتماعی و فرهنگی را یکی از چالش‌های جدی در این حوزه عنوان کرد و گفت:‌ نهادینه کردن موضوعات اجتماعی بین مردم ضروری است.

«بهروز اسلامی» مدیر مرکز مطالعات اجتماعی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد نیز با بیان این‌که شرایط امروز جامعه و کم‌شدن اعتماد اجتماعی یکی از چالش‌های جدی حوزه اجتماعی است، ‌ اظهار کرد: طرح گام قصد دارد با برگزاری نشست‌های مشترک و مستمر نسبت به بازخوانی اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی و همچنین شیوه انتقال این مهم به نسل امروز اقدام کند.

وی افزود: به نظر می‌رسد تبیین اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی بین نسل جوان، از جمله راهکارهای موثر برای افزایش اعتماد عمومی و مقابله با توطئه‌های فرهنگی و اجتماعی دشمنان است.

مدیر مرکز مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی یزد در ادامه با بیان این‌که‌ برخی افراد معقتدند آرمان و ارزش‌های نسل سوم و چهارم انقلاب با نسل اول متفاوت است و این مهم منشأ بسیاری از چالش های اجتماعی روز محسوب می‌شود، گفت:‌ برخی هم بر خلاف گروه اول اعتقاد دارند نه تنها باور و ارزش های جوان امروز نسبت به باورهای اصیل انقلاب تغییر نکرده،‌بلکه نسبت به نسل اول انقلاب نیز مستحکم تر و پایدارتر شده است.

اسلامی وجود مدافعان حرم را سندی محکم بر ولایت‌مداری نسل سوم و چهارم انقلاب عنوان و تصریح کرد:‌ نشست بازخوانی خاطرات جانبازان دفاع مقدس در قالب طرح گام در حقیقت استفاده از نگاه و قضاوت کسانی است که روزی برای حفاظت از ارزش‌ها اصیل انقلاب جانفشانی کردند و امروز بهترین حامی و پاسدار باورهای انقلابی هستند.

سردار«محمدرضا فرهنگ‌دوست» در این نشست برخورداری از قدرت تجزیه و تحلیل را به عنوان یکی از ویژگی‌های نسل جوان دانست و خاطرنشان کرد: افزایش اعتماد عمومی مستلزم تبیین کامل اهداف انقلاب به نسل جوان است.

وی برخی دوگانگی‌های اجتماعی و سوء مدیریت‌ها را عامل عدم اعتماد نسل امروز به اهداف و سیاست‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و گفت:‌ جوانان امروز ایران اسلامی به دنبال عدالت در ابعاد مختلف و شفافیت در امور هستند.

در ادامه این نشست جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز به بیان نکته نظرات خود برای تبیین بیش از پیش اهداف و ارزش‌های انقلاب به نسل جوان پرداختند و ضمن گلایه از یک سری سوء مدیریت‌ها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، تلاش برای نهادینه شدن باور انقلابی بین نسل جوان را خواستار شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان