گوگل به توسعه دهندگان اپلیکیشن های بی کیفیت اندرویدی اخطار می دهد

به نظر می رسد که گوگل برای بهبود تجربه کاربری اندروید، اهداف بیشتری نسبت به دستکاری سیستم عامل خود را دنبال می کند

گوگل به توسعه دهندگان اپلیکیشن های بی کیفیت اندرویدی اخطار می دهد

به نظر می رسد که گوگل برای بهبود تجربه کاربری اندروید، اهداف بیشتری نسبت به دستکاری سیستم عامل خود را دنبال می کند. این کمپانی از توسعه دهندگان می خواهد تا کیفیت کار خود را افزایش دهند و از این پس به سازندگان اپلیکیشن هایی که با برخی معیارها و استانداردها سازگاری ندارند اخطار می دهد. به بیان واضح تر، اگر اپلیکیشن تان در جمع 25 درصد نرم افزار پایینی از نظر ثبات، مصرف باتری یا معیارهای رندرینگ قرار گیرد، باید انتظار داشته باشید که گوگل از طریق کنسول توسعه دهندگان با شما ارتباط برقرار کند.

اگر اخبار مربوط به کنفرانس I/O 2017 را دنبال کرده باشید، قطعاً متوجه شده اید که این معیارها با حوزه هایی که گوگل روی بهبود آنها در اندروید O تمرکز کرده سازگاری دارند. این کمپانی شش معیار کلی تعریف کرده که نسبت به آنها نگرانی دارد. همه چیز درباره درصد کاربرانی است که:

  • ارور «Application not responding» را دریافت کرده اند
  • حداقل یک بار تجربه کرش کردن اپلیکیشن را داشته اند
  • اپلیکیشنی نصب کرده اند که بیش از یک ساعت نمایشگر دستگاه را روشن نگه داشته
  • اپلیکیشنی داشته اند که موبایل شان را بیش از 10 بار در یک ساعت بیدار کرده است
  • اجرای اپلیکیشن با کمتر از 60 فریم بر ثانیه را شاهد بوده اند
  • با رندرینگ کند فریم برخورد داشته اند

مشخصاً محدودیت های فنی سبب می شود تا برخی از موبایل ها، بیشتر از سایرین در برابر این مشکلات آسیب پذیر باشند. با این همه گوگل می خواهد کیفیت اپلیکیشن های اندروید را به در قالب یک اکوسیستم بهبود ببخشد و توسعه دهندگانی که استانداردها را رعایت نکنند، نه تنها به تجارت خود و گوگل آسیب می زنند، بلکه تمام اکوسیستم را نیز تحت شعاع قرار می دهند.

هنوز مشخص نیست که آیا اپلیکیشن های غیرسازگار با استانداردهای مد نظر گوگل از پلی استور حذف خواهند شد یا خیر، اما یک مسئله به خوبی روشن شده: توسعه دهندگانی که نتوانند انتظارات را برآورده کنند، شاهد تغییراتی در رتبه بندی اپلیکیشن خود در پلی استور خواهند بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر