رئیس سازمان ثبت احوال کشور خبر داد:

ظرفیت تولید ماهانه ۲.۵ میلیون کارت ملی هوشمند در ثبت احوال

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از توان ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون کارت هوشمند به صورت ماهانه در این سازمان خبر داد.

ظرفیت تولید ماهانه 2.5 میلیون کارت ملی هوشمند در ثبت احوال

به گزارش ایسنا، حمید درخشان‌نیا در پایان جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: سوم دی‌ماه روز ملی ثبت احوال و یکصدویکمین سالگرد تأسیس آن است که باید این روز را به همه همکارانم و مردم کشور تبریک بگویم.

وی افزود:‌ در جلسه امروز در استانداری تهران گزارشی از آمارهای جمعیتی استان ارائه شد و خوشبختانه امروز ارتباط بسیار خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و استانداری شکل گرفته که موجب پیشبرد کارها شده است.

وی در تشریح روند صدور کارت‌های ملی هوشمند گفت: از جمعیت 62 میلیونی واجد شرایط اخذ کارت ملی هوشمند تاکنون بیش از 55 میلیون نفر ثبت نام خود را تکمیل کردند و بیش از 46 میلیون نفر کارت ملی آن‌ها صادر و در اختیارشان قرار گرفته است.

درخشان نیا افزود: از نظر ما این طرح رو به اتمام است و در مرحله بعد باید با توجه به هزینه و تلاشی که برای اجرای این طرح صورت گرفته بهره‌مندی از مزایای آن آغاز شود. در این راستا باید بهره‌گیری از کارت‌های ملی هوشمند در حوزه احراز هویت و سایر اقدامات انجام شود. در حقیقت بسیاری خدمات را می‌توان از طریق کارت ملی هوشمند ارائه کرد. در حال حاضر بهره‌گیری از کارت ملی هوشمند و اثر انگشت به صورت پایلوت در دفاتر اسناد رسمی آغاز شده است. این امر می‌تواند آغاز تحولی در کشور باشد و گامی در مسیر تحقق دولت الکترونیک باشد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به سامانه تغییر نشانی گفت: تغییر نشانی مسئله مهمی است لذا مردم باید آخرین نشانی خود را در این سامانه به سازمان ثبت احوال اعلام کنند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص تأخیر در صدور کارت‌های ملی هوشمند تصریح کرد: ثبت احوال زیرساخت‌های لازم برای تولید 2.5 میلیون کارت هوشمند در ماه را فراهم کرده اما از نظر مقررات، تولید بدنه کارت ملی هوشمند باید توسط چاپخانه دولتی انجام شود. مقرر شده بود تا پایان امسال 9 میلیون بدنه کارت هوشمند به ما تحویل دهند؛ اما با توجه به مشکلاتی که از نظر اقتصادی و تأمین مواد اولیه تولید این کارت‌ها وجود دارد، مشکلاتی برای چاپخانه دولتی ایجاد شده است. البته آن‌ها وعده‌ داده‌اند که این مشکلات به زودی حل خواهد شد و با کمک سازمان برنامه و بودجه امیدواریم که تا پایان امسال کارت‌های ملی هوشمند باقی مانده نیز صادر و به دست مردم برسد. ما این آمادگی را داریم که ظرف مدت سه ماه در صورت تحویل بدنه کارت‌ها برای افراد باقی مانده کارت‌های ملی هوشمند صادر کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان