انتقاد محیط زیست تهران از متولیان مدیریت پسماندها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: درطرح گشت و پایش شبانه محیط زیست استان تهران دریک هفته گذشته ٢٥١٧ پایش محیط زیستی از واحدهای صنعتی ، صنفی و خدماتی استان به عمل آمد که این تعداد حاصل ١٩٢ مرحله گشت در کل استان تهران و شهرستان‌های مختلف در طول این مدت بود.

انتقاد محیط زیست تهران از متولیان مدیریت پسماندها

به گزارش ایسنا سعید محمودی در تشریح گشت و پایش شبانه محیط زیست در طول یک هفته گذشته اظهارکرد: در این گشت‌ها اکیپ‌های محیط زیست، بیش از ١٠٣محور اصلی و فرعی را در سطح استان تهران و در مجموع ١٣شهرستان مورد پایش قرار دادند.

وی با انتقاد شدید از عملکرد دستگاه‌های متولی در حوزه مدیریت پسماندها و مقابله با پسماندسوزی‌ها خصوصا درحاشیه شهرستان‌های استان تهران گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی، در این پایش‌ها در مجموع ٢١٧ مورد حریق ناشی از ضایعات و پسماندسوزی مشاهده شد که ماموران محیط زیست به‌طور مستقیم و یا با همکاری آتش نشانی نسبت به اطفای آن اقدام کردند این درحالیست که محیط زیست فاقد امکانات لازم برای مهار چنین آتش‌سوزی‌هایی است و ماموران اجرایی محیط زیست با دست خالی و امکانات اولیه اقدام به اطفای این حریق‌ها کرده‌اند.

محمودی با اشاره به اینکه در ٢٥١٧پایش صورت گرفته به‌طور کلی واحدهای صنعتی و صنفی کوچک و بزرگ‌مقیاس و کلیه واحدهای دارای بار آلایندگی درسطح استان مورد بازدید و پایش گشت‌های محیط زیست قرار گرفتند، گفت: این واحدها بیشتر واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ، ریخته گری، زغالگیری، بازیافت، ذوب فلزات و واحدهای معدنی، تولید شن و ماسه، بتن و آسفالت و شهرک‌های صنعتی دولتی و خصوصی استان تهران بودند که مورد رصد و پایش محیط زیست قرار گرفتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: در جریان این گشت و پایش‌ها ٧٠ واحد آلاینده و غیرمجاز پلمب یا جمع آوری شدند که شامل تخریب و جمع آوری ٣٥ واحد زغالگیری فقط در بخش کهریزک و پلمب مخازن سوخت مازوت کارخانه سیمان تهران در شهرستان ری و پلمب سایر واحدهای متخلف صنعتی و صنفی دارای بار آلایندگی در سطح استان تهران بود.

وی با بیان اینکه در این گشت و پایش‌ها که عمده آن در شرایط اضطرار آلودگی هوا انجام شد درمجموع ٢٢٨اخطاریه محیط زیستی صادر و به متخلفان ابلاغ شد، اظهار کرد: ابلاغیه عدم فعالیت عمدتا برای واحدهای بالقوه آلاینده صنعتی و واحدهای تولید بتن، شن و ماسه، زغالگیری، بازیافت، ریخته‌گری، کوره آجرپزی، آسفالت، ضایعات و مصنوعات چوبی، رنگرزی، سیمان و تولید گچ صادر شد و در مجموع هم از فعالیت ٢٤٢ واحد دارای بار آلایندگی در شرایط اضطرار آلودگی جلوگیری شد که بخشی از این واحدها با صدور اخطاریه و برخی هم با تذکر ماموران محیط زیست فعالیت خود را متوقف کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین تصریح کرد: در پی گشت و پایش از متصدی ٩واحد متخلف و غیر مجاز در مراجع قضائی طرح دعوی شد.

محمودی به تاثیرگذاری گشت و پایش‌های محیط زیست استان تهران در شرایط آلودگی هوا تاکید و خاطرنشان کرد: دفقط در یک شهرستان، مسیر پیمایش شده توسط ماموران محیط زیست در یک هفته گذشته بیش از٣٠٠٠ کیلومتر بود و در این پیمایش با انواع و اقسام تخلفات واحدها و پسماندسوزی برخورد قانونی صورت گرفته است و به جرات می‌توان گفت اگر نبود همت و همراهی ماموران محیط زیست در این گشت‌های شبانه، قطعا وضعیت آلودگی هوا در تهران و شهرستان‌های استان بیش از این بود.

وی از ادامه گشت و پایش‌های شبانه محیط زیست تا رسیدن به شرایط مناسب خبر داد و در پایان گفت: گزارش گشت‌های محیط زیست به‌طور هفتگی جمع‌بندی شد و از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی به‌طور دقیق و شفاف به اطلاع شهروندان می‌رسد.

 به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران،  تا امروز کیفیت هوای تهران 25 روز پاک،19٤ روز سالم، 5٨روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ٥روز ناسالم برای همه گروه‌ها بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان