نقد زرین به گام سوم رسید

نخستین دوره جایزه دوسالانه عبدالحسین زرین‌کوب با عنوان «نقد زرین» که در زمینه انتخاب مقالات انتقادی برگزار می‌شود، به گام سوم رسید.

نقد زرین به گام سوم رسید

به گزارش ایسنا، انجمن نقد ادبی ایران با همراهی و مشارکت مؤسسه خانه کتاب و حمایت شماری از انجمن‌های علمی مردم‌نهاد و مراکز دانشگاهی در نظر دارد نخستین دوره جایزه یادشده را برگزار کند.

در خبر برگزاری این جایزه آمده است: برگزارکنندگان این جایزه در راستای تحقق یکی از اهداف انجمن، یعنی حمایت و تشویق پژوهش‌های اصیل انتقادی و جریان‌ساز تلاش میکنند، دریچه­‌های نوینی را برای تحقق جریان نقد اصیل در جامعه دانشگاهی و بیرون از دانشگاه بگشایند.

در گام اول پس از اعلان فراخوان و طرح شاخص‏‌های مقالات ارسالی در محیط­‌های مختلف علمی، رسانه­‌ای، فضاهای مجازی و پایگاه­‌های علمی و خبری، از نویسندگان دعوت شد تا مقالات چاپ شده خود را طی سال‌­های 96 و 97 به دبیرخانه جایزه نقد زرین ارسال کنند.

مطابق این فراخوان حدود هفتاد مقاله به دبیرخانه جایزه «نقد زرین» ارسال شد. علاوه بر این مقالات، شورای علمی جایزه نقد زرین با همکاری اعضای انجمن نقد ادبی و تعدادی از استادان به‌نام و شاخص در حوزه نقد و نظریه ادبی با بازخوانی و تأمل در شماره­‌های سال‌­های 96 و 97 بیش از پنجاه عنوان از مجلات علمی- پژوهشی، علمی - تخصصی و سایر مجلات حوزه نقد ادبی، حدود 60 عنوان مقاله را برای شرکت در فرایند ارزیابی جایزه نقد زرین انتخاب و پیشنهاد کردند.

کمیته علمی جایزه، در گام دوم پس از پالایش اولیه مقالات ارسالی و مقالات پیشنهادی با شروط اعلامی درنظر گرفته ­شده برای شرکت در جایزه نقد زرین، 40 عنوان مقاله، انتخاب و هر مقاله برای ارزیابی در مرحله دوم مطابق با فرم ارزیابی به دو داور متخصص ارسال شد و هم اکنون مقالات، در حال طی فرایند ارزیابی این مرحله هستند.

در مرحله سوم پس از جمع­‌بندی آرای داوران، طی نشستی با هیئت مدیره انجمن علمی نقد ادبی نامزدهای دریافت نخستین دوره از جایزه دوسالانه نقد زرین معرفی و در نهایت از نویسندگان سه مقاله  برگزیده در مراسم پایانی که در نیمه نخست اسفند در خانه کتاب برگزار می‏‌شود با اهدای لوح تقدیر، تندیس و جایزه نقدی قدردانی خواهد شد.

سیدعلی قاسم‌‏زاده، دبیر علمی،  و ابراهیم خدایار، رئیس انجمن علمی نقد ادبی ایران، به همراه جمعی از استادان حوزه نقد ادبی ایران مسئولیت اهدای این جایزه را به عهده دارند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر