فرمانده سپاه بوشهر:

زنان شهید و ایثارگر مردانه‌ترین میدان‌ها را فتح کردند

ایسنا/بوشهر فرمانده سپاه بوشهر گفت: زنان شهید و ایثارگر در آستانه ای از هویت و ارزش های اسلامی و ملی و امنیت جامعه روح احساس از لطف و رحمت زنانه را با روح شهادت و مقاومت در مسیر الهی در هم‌ آمیخته و مردانه‌ترین میدان ها را با شجاعت، اخلاص و فداکاری با حضور و خون خود فتح کردند.

زنان شهید و ایثارگر مردانه‌ترین میدان‌ها را فتح کردند

سردار علی رزمجو صبح امروز در اجلاسیه زنان شهید و ایثارگر استان بوشهر عنوان کرد: امر دفاع بخشی از هویت زنده ی یک‌ ملت اعم از زن و مرد در عرصه های مختلف دفاع از دین عزت و شرف است.

وی افزود: زنان گاهی در جبهه ها دفاع می‌کردند و گاهی در پشت جبهه ها مردان و فرزندان خویش را در حماسه آفرینی های جبهه های جنگ و دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران تشویق می کردند و کانون‌ گرم‌ خانواده همواره برای امر دفاع با سلامت فکری کامل مهیا کرده و در کمک به پشتیبانی در جنگ‌ نقش مهمی داشتند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) بوشهر اظهار کرد: همگان می دانند که زنان در ایامی که در بیمارستان‌های صحرایی به عنوان پرستار زن و امورات درمانی و کادر درمانی داوطلبانه اعزام‌ می شدند چه شور و حماسه ای خلق می کردند. مادرانی که زینب وار فرزندان خویش را با میل و رغبت و عشق و علاقه به مکتب زهرا (س) زیر کلام الله مجید بدرقه می‌کردند

سردار رزمجو خاطرنشان کرد: کسانی که با علاقه به وفاداری به آرمان های انقلابی امام و شهدا، همسران و فرزندانشان را بدرقه می‌کردند و هم‌ تربیت فرزندان خویش را در خانواده بر عهده داشتند. امروزه نیز اگر دقت کنید همسران‌ جانبازان چه صبر و تحملی در کنار خانواده دارند، آیا صبر ایشان چیزی جز تاسی از صبر زینب کبری بوده است؟

وی تاکید کرد: زنان و خانواده های معظم ایثارگر ویژگی های خود را از مکتب زینب آموخته اند. یکی از ثمرات ارزشمند جهاد در راه خدا شهادت و جانفشانی است که در مسیر آن‌ زنان نیز پیرو راه حضرت زهرا (س) جان خود را فدای اهداف متعالی الهی در انقلاب اسلامی کردند. زنان شهید در عرصه های مختلف نه تنها در دوره انقلاب بلکه قبل از انقلاب، چیزی جز رضایت پروردگار عالم را ندیدند و جز آن چیز دیگری را نمی خواستند. خواسته آنها دفاع از حق و حقیقت، دین و پاکدامنی و عزت و شرف اسلامی در ابعاد مختلف بوده و هست.

بخشی از امنیت امروز کشور مدیون زنان است‌

فرمانده سپاه بوشهر بیان کرد: زنان شهید و ایثارگر به زندگی ذلت‌بار تن نداده و مرگ شرافتمندانه و شهادت را برای زندگی دنیوی و اُخروی خویش انتخاب کردند. حضرت محمد (ص) می‌فرمایند شرافتمندانه ترین مرگ شهادت در راه خداست، چه سعادتی بالاتر از این برای زنان و مردان غیوری که درسشان را از مکتب اسلام آموختند.

سردار علی رزمجو یادآور شد: زنان شهید و ایثارگر در آستانه ای از هویت و ارزش های اسلامی و ملی و امنیت جامعه با خون خود دوشادوش مردان رزمنده و مدافع دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کرده و به شهادت رسیدند. ایشان روح احساس از لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد، شهادت و مقاومت در مسیر الهی در هم‌ آمیخته و مردانه‌ترین میدان ها را با شجاعت، اخلاص و فداکاری با حضور و خون خود فتح کردند.

وی با گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: بصیرت، ایمان، شجاعت، انگیزه‌های معنوی توام با شناخت اهداف انقلاب اسلامی و شهدا، زنان شهید و ایثارگر و رهروان آنان را بر آن داشت تا از آرمان های اسلامی امام (ره) و شهدای انقلاب دفاع نمایند. با توجه به نقش مهم زنان قهرمان در جنگ، در ادامه سلسله یادواره‌های کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر بر آن شدیم که اجلاسیه شهدای زن و ایثارگر را در چنین روز و مناسبت و چنین مکان مقدسی برگزار کنیم که یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه شهدای گرانقدر زن که 22 تن از آنها از استان بوشهر است را زنده نگه داریم و از آنها درس و از حماسه آفرینی های آنها درس و پند و اندرز بیاموزیم.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) بوشهر تصریح کرد: بخشی از امنیت امروز کشور مدیون زنان فداکار و پاکدامنی است‌ که عملا نشان دادند پیرو راه ائمه و شهدا هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان