ماهان شبکه ایرانیان

دبیر انجمن واردات خودرو: احتمال آزادسازی واردات خودرو در سال ۹۹ وجود دارد

چندی پیش با ارائه لایحه بودجه ۹۹ به مجلس و با توجه به آمار و ارقام ارائه شده، این نتیجه به دست آمد که واردات خودرو در سال آینده نیز همچنان ممنوع خواهد بود

چندی پیش با ارائه لایحه بودجه 99 به مجلس و با توجه به آمار و ارقام ارائه شده، این نتیجه به دست آمد که واردات خودرو در سال آینده نیز همچنان ممنوع خواهد بود. از آنجا که دولت در لایحه بودجه 99 بودجه ای در رابطه با این موضوع در نظر نگرفته بود، به نظر می رسد واردات خودرو در سال 99 کماکان ممنوع باشد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره احتمال آزادسازی واردات خودرو در سال 99 اظهار داشت: عده ای از نمایندگان در تلاش هستند تا واردات خودرو در سال 99 آزاد شود. با این کار بازار از انحصار صد درصدی خارج خواهد شد. متاسفانه دولت، واردکنندگان خودرو و تقاضا برای واردات خودرو را نادیده گرفته است، اما باید دید نمایندگان چه تصمیمی درباره واردات خودرو در لایحه بودجه 99 خواهند گرفت.
وی در ادامه صحبت های خود اضافه می کند: احساس می‌کنم که آزادسازی واردات خودرو در سال 99 انجام شود. در نتیجه این کار در بودجه به دولت اجازه داده می‌شود که به عنوان منابع درآمدی خود از واردات خودرو نیز استفاده کند. البته در مورد ممنوعیت واردات خودرو موضوع خروج ارز از کشور مطرح نیست، بلکه مطلب اصلی به انحصار بازار خودروهای داخلی باز می‌گردد. خودروهای وارداتی، فروش نمونه های داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و عده‌ای می‌گویند که مشتری این خودروها متفاوت است اما آن را قبول ندارم.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه بیان داشت: اگر همین حالا تعرفه واردات خودروهای وارداتی را صفر کنیم، یک خودرو 20 هزار دلاری 260 میلیون تومان خواهد شد. بنابراین در چنین شرایطی مردم سراغ خودروهای داخلی نمی روند و برای همین است که واردات خودرو ممنوع شده تا قیمت داخلی ها افزایش یابد.
واردات خودرو آزاد شود اما به یک شرط
گفتنی است چندی پیش احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان درباره تاثیر واردات خودرو بر روی خودروسازان داخلی گفت: خودروسازان داخلی در بحث قیمت گذاری دستوری زیان زیادی دیده اند. سال گذشته ایران خودرو و سایپا هر کدام 8 هزار میلیارد تومان ضرر دادند و امسال نیز در 6 ماهه نخست هر خودروساز 5 هزار میلیارد تومان ضرر کرده اند. همه این ها به علت قیمت گذاری دستوری است. ما حاضریم واردات خودرو حتی با تعرفه کمتر آزاد شود، اما خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف شوند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان