نمایشگاه CES ۲۰۲۰

آشپز هوشمند در نمایشگاه CES ۲۰۲۰

در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ از یک سیستم هوشمند برای آشپزی رونمایی شد که همه کارهای مربوط به پخت غذا را انجام می‌دهد.

آشپز هوشمند در نمایشگاه CES 2020

به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌نت، در نمایشگاه CES 2020 شاهد رونمایی از یک سیستم آشپزی هوشمند هستیم که می‌تواند همه مراحل طبخ غذا از وزن کردن مواد تشکیل‌دهنده تا ورز دادن خمیر را به صورت خودکار انجام دهد و با یک صفحه نمایش هوشمند جانبی کار می‌کند. هدف از تولید محصولات مربوط به آشپزی این است که همه کارهای مربوط به پخت غذا در آشپزخانه انجام شوند.

این سیستم هوشمند که "جولیا"(Julia) نام دارد، می‌تواند از عهده وزن کردن، خرد کردن و بخارپز کردن مواد غذایی برآید. جولیا به یک نمایشگر هوشمند هشت اینچی موسوم به "اسمارت چیکن هاب"(Smart Kitchen Hub) و یک کتاب دیجیتال آشپزی مجهز است که به آن در آماده کردن غذا کمک می‌کند. کاربر فقط باید دستور پخت غذای مورد نظر خود را انتخاب کند و مواد غذایی را به کار ببرد.

دستورهای پخت، قابل تنظیم کردن هستند و به کاربر امکان می‌دهند غذا را مطابق سلیقه خود آماده کند. دوربینی که در نمایشگر تعبیه شده، می‌تواند مواد غذایی که می‌بیند را تشخیص دهد و دستور پختی برای آنها ارائه کند. همچنین این نمایشگر، ویدئوهایی را برای آموزش مرحله به مرحله شامل می‌شود که کاربر را برای انتخاب مواد غذایی و آشپزی راهنمایی می‌کنند.

کاربر می‌توان با استفاده از نمایشگر که به دستیار صوتی "الکسا"(Alexa) متصل می‌شود، دستوراتی در مورد فرآیند آشپزی بدهد. یک اپلیکیشن تلفن همراه موسوم به "کوکینک‌پال" (CookingPal) نیز امکان بررسی و کنترل از راه دور آشپزی جولیا را فراهم می‌کند. جولیا، حالت‌های متفاوتی برای آشپزی دارد و می‌تواند تنظیمات دما را طی فرآیند پخت غذا تغییر دهد.

قیمت سیستم جولیا، کمتر از 1000 دلار تعیین شده و قرار است در پایان سال 2020 برای فروش آماده باشد. شرکت سازنده قصد دارد محصولات هوشمند بیشتری را برای آشپزخانه تولید کند که فر هوشمند و اجاق گاز هوشمند را شامل می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان