شوک به تکواندوی ایران: کیمیا علیزاده به هلند رفت

کیمیا علیزاده بانوی پر افتخار تکواندوی ایران و تنها بانوی مدال آور ایران در رقابت های المپیک تابستانی در سال ۲۰۱۶ میلادی، قصد دارد تا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، با پرچم کشوری غیر از ایران روی تاتامی برود

شوک به تکواندوی ایران: کیمیا علیزاده به هلند رفت

کیمیا علیزاده بانوی پر افتخار تکواندوی ایران و تنها بانوی مدال آور ایران در رقابت های المپیک تابستانی در سال 2016 میلادی، قصد دارد تا در المپیک 2020 توکیو، با پرچم کشوری غیر از ایران روی تاتامی برود. مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز ساعاتی پیش اعلام کرد که هنوز موفق به تماس با کیمیا علیزاده و خانواده اش که در اروپا به سر می برد نشده است و خبر مهاجرت او به هلند را تکذیب یا تایید نمی کند!

این مسئول ورزشی، درباره تصویر بی حجاب منتشر شده از کیمیا علیزاده در کنار تکواندکاران اروپایی در روزهای اخیر هم ابراز تردید کرده بود.

کیمیا علیزاده را باید در فهرست چندین ورزشکار ایران در سال 2019 میلادی قرار داد که از کشور مهاجرت کرده و به کشورهای اروپایی رفته اند. موج مهاجرت ورزشکاران، داوران و متخصصان ورزش کشور در سال 98 به نسبت سال های قبل قابل توجه بود و باید موج مهاجرت و فراز مغزها را صرفا به متخصصان و دانشجویان و دانش اموختگان دانشگاه ها، مرتبط ندانست.

علاوه بر چهره های سینمایی، چهره های ورزشی و مدال آوران کشور نیز به دلایل مختلف، جلای وطن کرده و می خواهند با پرچمی غیر از ایران در رقابت های بین المللی حاضر شوند. کیمیا علیزاده طبق آخرین پست اینستاگرامش، آذرماه نود و هشت به همراه همسرش که یک سال و اندی پیش با وی ازدواج کرده بود، در جزیره کیش بود و اکنون طبق گمانه زنی رسانه ها، حدود 3 هفته است که به خارج از کشور رفته و گویا قصد دارد در رقابت های تکواندو المپیک توکیو 2020 با پرچم هلند روی تاتامی برود.

فعلا هیچ واکنشی از وی در اینستاگرامش در این باره مشاهده نکردیم. به هر حال، این شوک به ورزش قهرمانی ایران در نخستین روزهای سال 2020 میلادی است. سالی که رقابت های مهم ورزشی را در تابستان 1399 شاهد خواهیم بود. مصدومیت پلنگ جویبار و مهاجرت کیمیا علیزاده، خبر خوبی برای ورزش ایران نیست.

به نظر می رسد شرایط اقتصادی و سیاسی و وضعیتی که در ورزش ایران درحوزه مدیریت و برنامه ریزی و اختصاص بودجه برای حمایت از قهرمانان و مدال آوران وجود دارد، از فاکتورهای موثر در ترغیب مدال آوران ایرانی به مهاجرت در سال های اخیر می باشد که وزارت ورزش و جوانان باید فکری به حال این روند صعودی داشته باشد تا سرمایه های کشور به این راحتی از دست نرود.

‏این دست و پای دختر نوزده ساله ای است که با وجود مصدومیت مردانه جنگید و نائب قهرمان تکواندو جهان در سال 2017 میلادی شد.

مصدومیت حسن یزدانی، سهراب مرادی، کیمیا علیزاده و علیرضا کریمی چهار نفر از ستاره‌های ورزش ایران کمتر از هفت ماه‌ مانده به آغاز رقابت‌های المپیک به یکی از اصلی‌ترین دل‌مشغولی‌های ورزش کشور تبدیل شده است. فدراسیون تکواندو، مصدومیت را دلیل غیبت کیمیا علیزاده در مسابقات انتخابی اعلام کرده بود اما او بدون مصدومیت، تمرینات آماده‌سازی خود را در اروپا پیگیری می‌کند.

طبق گفته هم‌تیمی‌هایش، کیمیای 21 ساله که تصویر بدون حجاب او هنگام تمرینات در هلند منتشر شده است، می‌خواهد آینده دوران قهرمانی‌اش را به همراه حامد معدنی چی (همسرش) در خارج از کشور دنبال کند. در ماه‌های اخیر سعید ملایی در جودو و علیرضا فیروزجا در شطرنج نیز با پرچم فدراسیون جهانی به رقابت پرداخته‌اند.

بانوی تکواندوکار مدال آور ایران در المپیک ریو، به دلیل مصدومیت رقابت‌های قهرمانی جهان 2019 را نیز از دست داده بود.

دعوت احسان علیخانی در مراسم تحویل سال از کیمیا علیزاده در شبکه 3 سیما

5 مدال تاریخی کیمیا علیزاده

  • مدال طلای  نوجوانان جهان 2014 که اولین مدال طلای تاریخ دختران تکواندوی ایران است.
  • مدال طلای المپیک نوجوانان نانجینگ 2014 که اولین مدال طلای تاریخ دختران ورزشکار ایران در بازیهای المپیک نوجوانان است.
  • مدال برنز  مسابقات قهرمانی جهان 2015 که اولین مدال تاریخ دختران تکواندوی ایران در مسابقات جهانی رده سنی بزرگسالان است
  • مدال طلای مسابقات گرندپری مسکو 2015 که اولین مدال تاریخ دختران تکواندوی ایران در پیکارهای گرندپری است.
  • مدال پر افتخار برنز المپیک 2016 ریو برزیل که اولین و تنها مدال تاریخ ورزش بانوان ایران در بازیهای المپیک محسوب می شود.

اینستاگردی با کیمیا علیزاده

اینستانوشته اکتبر 2019 میلادی کیمیا علیزاده

تصاویری از جهانگردی های کیمیا علیزاده در سال 2019 میلادی

تصویر حلقه ازدواج و لباس عروس کیمیا علیزاده در 18 تیر ماه 1398

کیمیا علیزاده

کیمیا علیزاده و همسرش در جزیره کیش

باید قدر و ارزش قهرمانان و سرمایه های ورزشی و علمی و هنری را دانست. این سرمایه‌ها، آینده اقتصاد و فرهنگ و عزت ایران را می‌سازد و خبر مهاجرت آن‌ها، دردناک است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان