ماهان شبکه ایرانیان

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بازگشت بیش از ۹۳ درصد معتادان بهبودیافته به دامن اعتیاد

براتی گفت: امکان بازگشت معتادانی که به صورت اختیاری موادمخدر را کنار گذاشتند ۹۲ تا ۹۳ درصد است.

بازگشت بیش از 93 درصد معتادان بهبودیافته به دامن اعتیاد

فرید براتی مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمار معتادانی که به مراکز ماده 15 و 16 بهزیستی مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: 77 هزار معتاد متجاهر از سطح شهر جمع آوری شدند که در 18 مرکز ماده 16 و 660 مرکز دارای مجوز از سازمان بهزیستی کشور نگهداری می‌شوند.

براتی بیان کرد: درمان معتادان متجاهر کم اتفاق می‌افتد چراکه عود در اعتیاد زیاد است و تنها در 3 درصد معتادان معمولا درمان رخ می‌دهد اما تلاش است با فعالیت های پس از ترخیص و حمایت های اجتماعی از آنها این نرخ 3 درصد را به 10 درصد افزایش دهیم.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در 6 ماه اول سال در مراکز ماده 15 ، در مراکز اقامتی کوتاه مدت 350 هزار مراجع کننده، در 33 مراکز TC (اجتماع درمان مدار) حدود 2 هزار 700 مراجع کننده و در مراکز هزار سرپایی 140 مراجع کننده داریم.


بیشتربخوانید: اختصاص 50 میلیارد تومان برای بیمه درمان معتادان از ابتدای سال 99


وی با بیان اینکه امکان بازگشت معتادانی که به صورت اجباری ترک کردند 97 درصد است، ادامه داد: این آمار در بین معتادانی که به صورت اختیاری موادمخدر را کنار گذاشتند 92 تا 93 درصد است که نشان از پیچیدگی درمان اعتیاد است و نیازمند دریافت خدمات کامل بعد از ترخیص است.

براتی تصریح کرد: پذیرش معتادان توسط خانواده، حمایت مراقبان بعد از ترک از آنها، توانمندسازی، ایجاد اشتغال و درمان اختلالات روانی در افراد کمک می‌کند تأثیر درمان و ماندگاری آن بیشتر شود که سازمان بهزیستی در این حوزه با توجه به منابع محدودی که در اختیار دارد تا حدودی انجام داده اما نیازمند منابع بیشتری است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان