آموزش کاشت سبزه داخل تنگ ماهی برای بذرهای مختلف

برای کاشت سبزه داخل تنگ ماهی می توانید از روش های مختلفی استفاده نمایید و ما در این مقاله سعی داریم تا به بیان چگونگی کاشت و شرایط لازم برای رشد آن بپردازیم با ما همراه باشید.

آموزش کاشت سبزه داخل تنگ ماهی برای بذرهای مختلف

همانطور که می دانید با نزدیک شدن سال نو شور و هیجانی در بین مردم برای آماده سازی مقدمات و لوازم هفت سین ایجاد می شود که اغلب افراد به دنبال تزئین سبزه ها و کاشت سبزه هستند و تصمیم دارند که اینگونه از سال نو استقبال نمایند.

چگونگی کاشت سبزه داخل تنگ ماهی

توجه داشته باشید که برای کاشت سبزه در تنگ ماهی می توانید از بذرهای مختلف نظیر شاهی،گندم،لوبیا و عدس استفاده نمایید و اگر قصد کاشت آن را درون تنگ ماهی دارید بایستی ترفند هایی را بیاموزید تا سبزه روند رشد خود را بدون هیچ گونه مشکلی طی نماید.

چگونگی کاشت سبزه داخل تنگ ماهی

اکنون شما را با نحوه کاشت این سبزه خلاقانه آشنا خواهیم کرد:

توجه داشته باشید که کاشت گندم داخل تنگ ماهی به 10 روز زمان احتیاج دارد و بایستی یک لیوان گندم را خیس کرده و سپس آن ها را داخل یک دستمال نخی قرار دهید. توصیه می شود که هر روز گندم ها را کاملا خیس نمایید و پس از گذشت 2 الی 3 روز جوانه زنی گیاه را مشاهده خواهید کرد.

اکنون داخل یک تنگ به ضخامت 5 الی 6 سانتی متر سنگریزه بریزید و گندم های آماده شده را چند لایه بر روی سنگریزه ها پهن نمایید.

حالا سبزه ها را آب افشانی کرده و با یک نایلون که دو سوراخ بر روی آن ایجاد کرده اید روی سطح کار قرار دهید و چند روز بعد نایلون را از روی تنگ بردارید.

توجه داشته باشید که کاشت این گیاه به دلیل اینکه داخل تنگ ماهی انجام شده نیازی به آبیاری نخواهد داشت و تنها کافی است که در روز دو مرتبه آن را آب افشانی کنید.

بهتر است بدانید زمانی که نایلون بر روی سطح تنگ قرار گرفته گندم ها نیاز به شرایط به خصوصی ندارند و شما می توانید آن را در محیطی معمولی و به دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید. پس از گذشت چند روز که نایلون را از سطح تنگ برداشتید لازم نیست فضای آن را تغییر دهید و بایستی در همان محیط قبلی به مدت یک روز باقی بماند و بعد آن را بایستی در طول روز چندین ساعت در هوایی آزاد بگذارید البته توجه داشته باشید که نباید آن را در معرض باد قرار دهید.

قرار دادن تنگ در فضای خنک برای رشد بهتر سبزه ها

توجه داشته باشید که اگر قصد سبز کردن سبزه،گندم،عدس و ماش را دارید بایستی آن را به مدت یک الی دو شب به صورت کامل خیس کرده و آب تنگ را نیز مرتبا تعویض نمایید تا ترش نشود. پس از جوانه دادن بایستی دستمال نخی را همواره مرطوب نگه دارید تا نوک جوانه بیرون بیاید و کمی سبز شود.

توصیه می کنیم که مرطوب نگه داشتن دستمال را از یاد نبرید و همواره آن را نم دار کنید. پس از جوانه دادن سبزه می توانید ماسه های تمیز و شسته را داخل تنگ ریخته و جوانه ها را به داخل آن منتقل نمایید. پس از قرار دادن جوانه ها داخل تنگ بایستی روزی 1 الی 2 مرتبه روی سبزه ها را اسپری نمایید. البته دقت کنید که نبایستی بیش از اندازه به جوانه ها آب بدهید و پس از آبیاری ظرف را کج نگه دارید تا آب ها یک قسمت تنگ جمع شود.

آبیاری لازم برای سبزه:

برای آبیاری این گیاه لازم است تا 3 الی 4 روز اول را با آب افشان آب دهیم زیرا ریشه ها پس از سه روز اول در یکدیگر فرو می روند و ثابت خواهند شد. پس از گذشت این چند روز هر دو الی سه روز تنها یک مرتبه آن را آبیاری نمایید و سعی کنید که آب اضافی داخل تنگ را با کج کردن آن خارج کنید.

آبیاری لازم برای رشد بهتر سبزه ها

برای تزئین تنگ سبزه ها می توانید از روش های زیر بهره بگیرید:

برای انجام این کار شما به مقداری سنگریزه نیاز دارید و می توانید آن را از گل فروشی ها تهیه نمایید و همچنین می توانید برای زیبایی بیشتر سبزه در تنگ ماهی از خاک رنگی نیز استفاده نمایید.

اکنون خاک رنگی را بر اساس سلیقه خود داخل تنگ بریزید و بر روی آن سنگریزه بپاشید.

حالا بر روی سنگریزه ها یک نایلون یا لاک قرار دهید و سپس بذرها را بر روی آن بریزید.

پس از انجام آن روی تنگ را با نایلون بپوشانید و روزی دو مرتبه آن را آبیاری نمایید.

پس از گذشت یک روز نایلون را از روی سطح تنگ برداشته و طبق روال همیشگی روزی دو مرتبه آن را آبیاری نمایید تا سبزه به طور کامل سبز شود.

توجه داشته باشید که شما می توانید با استفاده از این روش به راحتی کسب درآمد نمایید و همچنین آن را هدیه بدهید.

تزئین فضای تنگ با استفاده سنگریزه ها

نکات مهم در مورد کاشت سبزه:

همانطور که متوجه شدید در کاشت این نوع سبزه می توان از انواع بذرها و حتی بذرهای لعابدار نیز استفاده نمود.

اگر قصد دارید برای کاشت سبزه از بذرهای لعابدار مثل بذر خاکشیر،شاهی و خرقه استفاده نمایید توصیه می شود که یک تکه ماکت تهیه و بذر را بر روی آن بمالید و سپس در ته تنگ قرار دهید.

توجه داشته باشید که کاشت سبزه داخل تنگ ماهی و سبز شدن بذرها به نوع بذر بستگی دارد و معمولا حدود 5 روز طول خواهد کشید و حدود یک هفته زمان احتیاج دارد که به طور کامل سبز شود.

نکته ای که بایستی بدان توجه داشته باشید مربوط به میزان آبیاری گیاه می باشد زیرا در صورتی که بیش از حد سبزه ها را آبیاری نمایید خراب خواهند شد. به همین منظور توصیه می شود که سبزه ها را به اندازه مورد آبیاری قرار دهید و حتما آب اضافی داخل آن را خارج نمایید.

روش های کاشت سبزه داخل تنگ ماهی

توجه داشته باشید که تنگ سبزه ها بایستی در محل خنکی قرار بگیرد در غیر این صورت کپک خواهد زد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان