بررسی عملکرد شرکتهای بورسی

بیمه اجباری؛ راه سعادت یا شوربختی پارسیان؟

بررسی عملکرد بیمه پارسیان نشان از آن دارد که این شرکت نیز حجم اعظم درآمد خود را معطوف به بیمه های اجباری و عمومی می بیند و بیش از نیمی از درآمد این شرکت در پرداخت خسارت هزینه شده است.

بیمه اجباری؛ راه سعادت یا شوربختی پارسیان؟

به گزارش ایسنا، در ادامه بررسی عملکرد بورسی شرکت های بیمه که عموما درگیر فروش بیمه نامه های اجباری و عمومی هستند و این موضوع عاملی شده تا حجم قابل توجهی از درآمدهای خود را به پرداخت خسارت در این رشته ها اختصاص دهند، بیمه پارسیان نیز همسو با روند کلی صنعت بیمه پیش می رود؛ به طوری که در آبانماه سال جاری 72 درصد از درآمد این شرکت از محل بیمه نامه های درمان، ثالث اجباری و بیمه عمر بوده که البته از این میان سهم بیمه ثالث با رقم 120 میلیارد و 154 میلیون و 500 هزار تومان بسیار بیشتر از دیگر رشته های بیمه ای بوده است.

در آبان ماه کمترین میزان فروش بیمه نامه از سوی شرکت پارسیان برای بیمه های کشتی، حوادث و پول بوده است.

حال با این تفاسیر در زمینه پرداخت خسارت، شرکت پارسیان با وجود آنکه 210 میلیارد و 349 میلیون و 700 هزار تومان درآمد داشته، 97 میلیارد و 758 میلیون و 100 هزار تومان خسارت پرداخت کرده و بیشترین حجم خسارت برای بیمه های ثالث اجباری و درمان بوده و این در حالی است که بیش از 2.5 برابر درآمد این رشته برای پرداخت خسارت در آبان ماه هزینه شده است.

همچنین در رشته بیمه زندگی- غیراندوخته دار نیز این شرکت در حدود دو برابر درآمد، خسارت پرداخت کرده است.

بررسی هشت ماهه فعالیت شرکت بیمه پارسیان حکایت از آن دارد که این شرکت 70 درصد فروش خود را معطوف به بیمه های درمان، ثالث و زندگی می بیند و در سوی دیگر 78 درصد خسارت پرداختی این شرکت مربوط به رشته بیمه های اعلامی است.

در مدت هشت ماهه، بیشترین فروش این شرکت مربوط به بیمه ثالث بوده که بیشترین خسارت پرداختی نیز برای همین بیمه نامه بوده است.

بررسی ها نشان از آن دارد که این شرکت در رشته بیمه نامه های درمان، ثالث، بدنه، مسئولیت، مهندسی و زندگی بیش از نیمی از درآمد خود را برای پرداخت خسارت اختصاص داده است و در مجموع با وجود درآمد 1578 میلیارد و 984 میلیون و 900 هزار تومانی، 898 میلیارد و 105 میلیون و 100 هزار تومان یعنی 57 درصد از درآمد خود را صرف پرداخت خسارت کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان