سوپر اسپرت آیکونا، ۲.۸ میلیون دلار قیمت خواهد داشت

در کل جهان میلیاردرهایی وجود دارند که بحث قیمت به‌هبچ وجه برای آنها مطرح نیست و هر آنچه که بخواهند، بدست خواهند آورد

در کل جهان میلیاردرهایی وجود دارند که بحث قیمت به‌هبچ وجه برای آنها مطرح نیست و هر آنچه که بخواهند، بدست خواهند آورد. آیکونا ولکانو، یک نمونه از خودروهای ویژه برای این میلیاردرهاست که بدنه کاملا ساخته شده از تیتانیوم دارد. این خودرو که تنها خودروی تیتانیومی جهان است، تنها 1 عدد از آن ساخته خواهد شد و قیمت آن 2.8 میلیون دلار خواهد بود. بنابراین میلیاردرها هم برای تصاحب آن باید رقابت سختی با هم داشته باشند. تیتانیوم در ساخت خودرو باعث می‌شود تا خودرو ویژگی‌های خاص فراوانی داشته باشد اما قیمت بالای آن باعث شده تا چندان متداول نباشد. ولکانو در سال 2013 ساخته شده اما به‌دلیل آنکه شرکت سازنده نتوانسته مشتری آن را پیدا کند، همچنان در نمایشگاه‌های مختلف به‌نمایش گذاشته می‌شود تا بتواند نظر یک مشتری خاص را جلب کند.

e5637c34-6330-49fe-be71-4bacd64ee931

این خودرو که براساس هواپیمای SR71 ساخته شده، ویژگی‌های خاص عالی دارد. در داخل کابین از چرم آلکانترا و فیبر کربن ساخته شده و غربیلک فرمان دقیقا مشابه فراری 458 است. در فضای داخلی کابین این مدل از یک نمایشگر بزرگ لمسی، به‌صورت عمودی استفاده شده تا با کیفیت بالای خود، یک کابین رویایی را فراهم کند. آیکونا از پیشرانه شورولت کوروت، ساخته شده در جنرال‌موتورز، در این مدل بهره گرفته. این موتور 8 سیلندر با حجم 6.2 لیتر قدرتی در حدود 670 اسب بخار و گشتاوری نزدیک به 820 نیوتن‌متر را در اختیار ولکانو قرار می‌دهد. شرکت سازنده این خودرو اعلام نموده، خریدار این خودرو می‌تواند درخواست دهد تا ما یک پیشرانه 1200 اسب‌بخاری را بر روی آن نصب کنیم. یک گیربکس 6 سرعته‌ اتوماتیک ویژه که مخصوص این خودرو ساخته شده، وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد.

ac3dded0-1f16-46be-94e0-38bb7df5b696

ولکانو در 2.8 ثانیه شتاب صفر به 100 خواهد رسید و حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعتی دارد. بعد از گذشت زمان زیادی از ساخت این مدل، هنوز نتوانسته میلیاردرهای کلکسیونردار را راضی کند تا به خرید آن میل پیدا کنند و آنها ترجیح می‌دهند به سمت خرید خودروهایی مانند بوگاتی شیرون، لامبورگینی سنتناریو بروند. ولکانو قرار است در جشنواره فیلم کن به‌نمایش گذاشته شود تا شاخ غول شکسته شده و نظر یک خریدار جلب شود و یک دستگاه خودروی موجود را خریداری کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان