تب فراگیر بلفاروپلاستی یا جراحی پلک

یکی از روش‌های جوانسازی پوست بلفاروپلاستی است؛ اما به واقع جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چیست؟ آیا این جراحی برای همه مناسب است یا افراد خاصی کاندید این نوع عمل هستند؟

بلفاروپلاستی

زمانی که صحبت از زیبایی و جراحی‌های پلاستیک می‌شود هر فکری ناخودآگاه به سمت و سوی جراحی بینی، لیفت گردن و جراحی‌هایی از این قبیل می‌رود. اما این روزها اگر سری به کلینیک‌های زیبایی بزنید تعداد بسیاری از مراجعه کنندگان را می‌بینید که از جراحی‌ بینی و لب فارغ شده‌اند و حالا به فکر  جوانسازی پوستشان هستند. یکی از روش‌های جوانسازی پوست بلفاروپلاستی است؛ اما به واقع جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چیست؟ آیا این جراحی برای همه مناسب است یا افراد خاصی کاندید این نوع عمل هستند؟ جراحی پلک نوعی جراحی درمانی محسوب می‌شود یا جراحی زیباییست؟ ما در این مقاله به دنبال یافتن پاسخی برای پرسش‌های مطرح شده هستیم. اگر شما هم ذهن کنجکاو و پرسشگری دارید با ما همراه شوید.

بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی (blepharoplasty) از دو کلمه بلفارون (پلک) و پلاست (ساختن) به وجود آمده که به معنی بازسازی پلک است. این جراحی فرآیند برداشتن پوست، ماهیچه و چربی‌های اضافی از بالا و پایین پلک است.

با افزایش سن پوست قوام خود را از دست می‌دهد و پوست پلک نیز از این قاعده مستثنی نیست. در گذر زمان پوست و بافت نگهدارنده پلک شل می‌شود و حالتی آویزان و یا پف کرده به خود می‌گیرد.

چه کسانی می‌توانند عمل بلفاروپلاستی انجام دهند؟

اگرچه عموما افراد بالای 35 سال که از افتادگی پلک رنج می‌برند کاندیدای این نوع جراحی هستند اما اگر مشکل افتادگی پلک‌تان مادرزادی است و مدت‌هاست با آن دست و پنجه نرم می‌کنید می‌توانید در سن جوانی نیز به فکر جوانسازی پوست دور چشمتان به روش بلفاروپلاستی باشید.

نمونه ای از یک مورد جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

نکته‌ای که اهمیت دارد این است که در زمان جراحی از سلامت روحی و جسمی مناسبی برخوردار باشید و از جراحی انتظارات واقع بینانه داشته باشید. نتیجه جراحی پلک برای شما چشمانی شبیه آیشواریا رای نخواهد بود. اگر افتادگی پلک، بینایی شما را با مشکل مواجه کرده باشد این مشکلات برطرف می‌شود و چشمان شما دیگر ظاهری خسته و پف آلود نخواهد داشت. اگر بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های قلبی-عروقی، فشارخون و یا دیابت دارید برای جراحی پلک با محدودیت روبرو هستید. حتی اگر بدنتان درگیر مبارزه با عفونت است باید تا بهبودی کامل منتظر بمانید.

عمل بلفاروپلاستی چه مراحلی دارد؟

1. بیهوشی

 برای راحتی شما در طول عمل جراحی داروهایی تجویز می‌شوند. این داروها شامل آرام بخش داخل وریدی یا بیهوشی عمومی است. پزشک با توجه به شرایط شما بهترین دارو را انتخاب می‌کند. با مصرف این داروها شما در حین جراحی دردی احساس نمی‌کنید.

2. برش

خطوط برش جراحی پلک به گونه‌ای طراحی می‌شوند که جای زخم‌های حاصل از آن، به طور کامل در ساختارهای طبیعی ناحیه پلک پنهان شوند و شما بعد از عمل دغدغه محو کردنشان را نداشته باشید.

پلک فوقانی را می‌توان از طریق ایجاد برش، داخل چربی طبیعی روی پلک اصلاح کرد. این امر باعث حذف یا تغییر ساختار ذخایر چربی، سفت شدن عضلات و از بین بردن پوست اضافی می‌شود.

خطوط برش در جراحی پلک برای جوانسازی

جراحی پلک پایین ممکن است با برش یا بدون برش پوست انجام شود. این مسئله به تشخیص پزشک بستگی دارد. در صورت انجام برش، خط برش زیر مژه‌ها خواهد بود و بعد از تخلیه چربی، پوست اضافی برداشته می‌شود. در روش بدون برش پوست نیز برش کوچکی در سطح داخلی پلک داده می‌شود و از این طریق چربی‌های جمع شده در پلک پایین خارج ودر صورت نیاز همین چربی‌ها به نواحی گودی که وجود دارد منتقل می‌شوند. به این روش هم‌سطح سازی گفته می‌شود.

خطوط برش پلک پایین در بلفاروپلاستی

3. بستن برش‌های ایجاد شده

در اکثر مواقع برای بستن برش‌ها از روش بخیه استفاده می‌شود و بسیار مهم است که پزشک جراح این مرحله را با دقت و حساسیت لازم انجام دهد. بخیه‎ها در جراحی پلک معمولا با نخ‌های قابل جذب بوده و نیاز به کشیدن ندارند .اگر هم بخیه‌ها از نوع دیگری باشند طی یک هفته و در زمانی که پزشک تشخیص می‌دهد، بخیه‌ها برداشته می‌شوند.

4. مشاهده نتیجه عمل

بلافاصله بعد از جراحی، شما قادر به باز کردن چشم هایتان خواهید بود. ممکن است ابتدا کمی تاری دید داشته باشید و تا چند روز ورم و کبودی دور چشم آزارتان دهد که این علائم با استراحت چند روزه در منزل برطرف می‌شوند. در تصویر زیر نمونه‌ای از جوانسازی پوست دور چشم به روش بلفاروپلاستی را مشاهده می‌کنید.

   نتیجه عمل جراحی پلک

برای عمل جراحی بلفاروپلاستی به چه کسی مراجعه کنیم؟

بلفاروپلاستی شاید به ظاهر روش ساده‌ای برای جوانسازی پوست دور چشم به نظر برسد و فکر کنیم که هر پزشکی می‌تواند آن را انجام دهد اما در واقع هر نوع عمل جراحی مخصوصا اگر با اعضای حساس بدن سروکار داشته باشد باید توسط پزشک متخصص و متبحر انجام شود.

حال کلینیک‌ها و پزشکان زیادی در سطح شهر عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند که طبق شواهد کلینیک تخصصی پوست و موی صدفhttps://clinicsadaf.com ) از معتبرترین آنهاست. پزشکان حاذق این کلینیک برای بیماران خود ارزش زیادی قائل هستند و قبل از هر تصمیمی،  طی یک جلسه مشاوره حضوری رایگان اهداف و انتظارات آنها از عمل جراحی را می‌پرسند. همچنین خیلی از افراد نگران هزینه عمل بلفاروپلاستی هستند. به طور کلی هزینه این عمل با توجه به شرایط شما و تخصص پزشک تغییر می‌کند. در جلسه مشاوره می‌توانید راجع به هزینه‌ها و نحوه پرداخت، با پزشک خود صحبت کنید تا درگیر مسائل مالی نشوید و روی سلامتیتان تمرکز کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان