هاشمی: باید مشخص شود بوی گند تهران از کیست!

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه برگزاری جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که شما در جلسه گذشته درباره رد صلاحیت نمایندگان مجلس سخن گفتید امروز چه نظری در این خصوص دارید گفت: ما امروز در شورای شهر به موضوع باغات پرداختیم و موضوع رد صلاحیت ها اصلا مورد بررسی قرار نگرفت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا درخصوص پرونده های بررسی شده اختلاف نظر میان اعضا وجود دارد و نظرات کمیسیون مورد نقض قرار میگیرد گفت: اعضا بحث می کنند و این موضوع چیز طبیعی است. بحث باغات بخشی اش حقوق خصوص است و بخشی هم حق عمومی است.

هاشمی تصریح کرد: از آنجا که هم باید حقوق خصوصی و هم حقوق عمومی مورد توجه قرار گیرد لذا تصمیم گیری برای این موضوع کمی سخت است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا در زمانی که شهرداری برای کمک به سیل زدگان سیستان لایحه به شورا می آورد اما بدون لایحه اسپانسر جشنواره فیلم فجر می شود و آیا این کار درستی است گفت:  قبلاً به این موضوع پاسخ دادم اما مسیله جشنواره فیلم فجر یک موضوع کشوری است و اهمیت ویژه ای هم برای انقلاب اسلامی دارد و در دهه فجر به آن پرداخته می شود.

وی ادامه داد: به نظر می رسد همه ما نسبت به این جشنواره مسوولیت داریم و این در حالی است که شهرداری ها در کل کشور اسپانسر فعالیت های فرهنگی می شوند و این موضوع طبیعی است.

هاشمی گفت: ما سالانه بیش از 1400 میلیارد تومان به حوزه فرهنگ بودجه اختصاص می دهیم و این عدد هشت میلیارد تومان و در مقابل آن حجم از بودجه فرهنگی بسیار ناچیز است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: به هیچ وجه این تخریب ها صحیح نیست و اتفاقا به نظرم می آید که این اقدامات اتفاقا برای رشد فرهنگی شهر هم لازم است.

وی خاطرنشان کرد: معمولا در جشنواره ها اهداف فرهنگی شهر تهران هم مورد بررسی قرار گرفته و دنبال می شود و شهرداری می تواند در حین برگزاری این جشنواره ها موضوعات فرهنگی و شهری را هم به شهروندان آموزش بدهد.

هاشمی گفت من توصیه می کنم به برخی نهادها که اتفاقا بودجه های بزرگی هم دارند که من و شما آنها را می شناسیم که سعی نکنیم این تخریب ها رو انجام بدهیم و من مطمئنم اگر شهرداری این حمایت را انجام نمی داد امروز برخی ها گلایه می کردند که چرا شهر آری چنین جشنواره انقلابی را تحویل نگرفته و در جهت تقویت آن گام برنداشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین درخصوص لایحه درآمدهای شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: درآمد ما(شهرداری ها) در حد بیست هزار میلیارد تومان در کل شهرهای کشور بالاتر می رود و سهم شهرداری تهران به عدد 4 درصد می رسد.

وی افزود آنچه در این حوزه مهم است این است که عدد سهم دولت و شهرداری ها پنجاه پنجاه بشود زیرا اگر فردا عدد مالیات بر ارزش افزوده از 9 درصد بیشتر شود خب عواید بیشتری نصیب شهرداری ها می شود.

هاشمی همچنین درخصوص لایحه اصلاح ساختار نیز گفت: لایحه اصلاح ساختار به شورای شهر آمده است و احتمالا تا پایان سال در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره اینکه تعداد معاونت‌ها قرار است چه تغییری کند گفت: پیشنهاد شده است که تعداد معاونت‌ها از نه عدد معاونت به هفت عدد برسد.

وی ادامه داد این در حالی است که پیشنهاد شورا تغییر نه معاونت به شش معاونت و پیشنهاد من نه معاونت به پنج معاونت بوده است.

هاشمی همچنین درخصوص منبع بوی نامطلوب که به گفته کلانتری معاون ریاست جمهوری ناشی از سوختن مازوت هستش گفت: من اطلاع ویژه ای از این موضوع ندارم و نمی دانم بوی نامطبوع واقعا انتشار یافته است یا خیر.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شما که یادتان هست من سری قبلی به آقای کرمی حتی در این خصوص گزارش دادم و خواستار واکنش بهتر سازمان مدیریت بحرام شدم.

وی افزود: دستگاه های شناسایی منشأ بو باید در کل تهران نصب بشود زیرا الان به نقطه ای رسیدیم که بو دارد زیاد تر منتشر می شود.

هاشمی گفت: باید مشخص بشود که این بو از گند کیست و این گند از کجاست و مال کیست.

وی در خصوص اینکه آیا منظور شما بوهای سیاسی است یا غیر سیاسی گفت: اتفاقا هم بوی سیاسی مد نظرم است و هم بوی غیر سیاسی.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان