اخبار عراق

هشدار نوری المالکی درباره مانع‌تراشی در انتخاب نامزد نخست‌وزیری عراق

خبرگزاری فارس: «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولة القانون» عراق ضمن هشدار درباره مانع‌تراشی در فرآیند انتخاب نامزد نخست‌وزیری گفت، افرادی که در این خصوص خلل ایجاد می‌کنند، مسئول «عواقب فاجعه‌آمیز» آن در آینده هستند.

وی روز سه‌شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «طولانی شدن مرحله انتخاب کاندیدای شایسته نخست‌وزیری به دنبال اتفاقات و رویدادهای تخریبی بوجود آمده در جریان تظاهرات عراق، عواقب فاجعه‌باری را به همراه خواهد داشت که مسئولیت آن بر گردن کسانی است که در این خصوص مانع‌تراشی می‌کنند».

«عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق هفتم آذرماه استعفای خود را تقدیم پارلمان این کشور کرد که مورد موافقت ریاست پارلمان قرار گرفت و اکنون نیز مهلت قانونی عبدالمهدی برای ریاست دولت پیشبرد امور عراق به پایان رسیده است.

به گفته منابع عراقی، قرار بود نامزد نخست‌وزیری عراق دیروز و ا مروز انتخاب و معرفی شود، اما تاکنون به دلایل نامشخصی، این اقدام صورت نگرفته است.

 

اعلام زمان تظاهرات میلیونی مخالفت با اشغالگری آمریکا
رسانه‌های عراقی زمان و مکان تظاهرات میلیونی شهروندان این کشور در مخالفت با اشغالگری آمریکا را اعلام کردند.

 به نقل از رسانه‌های عراقی، تظاهرات میلیونی مردم عراق در مخالفت با حضور نیروهای آمریکایی و بیگانه در این کشور رأس ساعت 9 صبح جمعه آغاز خواهد شد.

این راهپیمایی از پل الطابقین بغداد آغاز خواهد شد.

پیش از این یک منبع نزدیک به رهبر جریان صدر تاکید کرد تظاهرات یکپارچه و میلیونی، جمعه بیست و چهارم ژانویه(چهارم بهمن) در پایتخت عراق و در محکومیت اشغالگری آمریکا برگزار خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان